RC review: Rapsodie

Autor: Laura Thalassa
Originální název: Rhapsodic
Český název: Rapsodie
Knižní série: Handlíř (The Bargainer)
Žánr: new adult, paranormálno, fantasy, romance, erotika, magie, víly, vlkodlaci

Callypso je siréna, jejíž život se právě obrátil naruby. Sedm let nosila na ruce náramek s více než tři sta korálky. Na první pohled obyčejný šperk, jenže každý z těch korálků představoval magickou směnku – dluh Handlíři, vílímu králi.

Handlíř má pověst nelítostného vyjednavače, který dokáže splnit jakékoli přání – za přiměřenou cenu. A dluhy neodpouští. Po Callypso za své laskavosti nikdy nic na oplátku nechtěl. Až teď. Do jejího života se ale nevrátil jen proto, aby obnovil jejich dávný vztah. V Jinosvětě, který existuje paralelně s tím naším, se děje něco podivného. Vílí bojovníci mizí a vracejí se jen ženy – ve skleněných rakvích, s kojenci na hrudích. A mezi otroky se šíří zvěsti o probouzejícím se zlu.

Pokud má Handlíř svůj lid zachránit, musí požádat o pomoc sirénu, které před lety zlomil srdce. Jenže jeho nepřítel má naneštěstí v oblibě jedinečné tvory. A Callypso patří k těm nejvzácnějším…

Paranormální romance mám ráda. Některé jsou lepší, jiné horší, většina sleduje poměrně stejný scénář, takže většinou víte, do čeho jdete. Když jsem ale začala číst tento kousek, byla jsem v průběhu knihy příjemně překvapená, protože se vyvíjela jinak, než bych čekala. Ačkoliv má Laura Thalassa na kontě už řadu knih, série Handlíř je první, která se objevuje v českém překladu a která nás vtahuje do světa plného paranormálna a záhad.

Hlavní hrdinka Callypso je siréna, co se s Handlířem setká díky nezáviděníhodné situaci. Brzy šestnáctiletá dívka zavolá vílího krále, aby jí pomohl tuto situaci vyřešit, a i když se král noci zprvu zdráhá uzavírat směnky s nezletilými, rozhodne se jí nakonec pomoci. Tím se zrodí zvláštní pouto mezi sirénou a vílím králem, které postupně přeroste v něco víc. Jenže jak už to tak bývá, žádné vztahy nejsou jednoduché a u nadpřirozených bytostí to platí dvojnásob.

Příběh po většinu knihy střídá pohled mezi současností a minulostí, což občas může být lehce matoucí. Handlíř je totiž klasicky vykreslen jako „bad boy“, co nemá problém jít přes mrtvoly, ale v případě Callie to tak úplně neplatí. Ta je do něho až po uši zamilovaná, ale zlomené srdce se nedá jen tak rychle zase slepit. I když se v knize objevují magické bytosti s nadpřirozenými schopnostmi, případně klasické osazenstvo paranormálního světa, autorka se moc nezabývá hlubším vysvětlováním a popisem věcí okolo, pokud to není opravdu nutné. Totéž platí i o vzhledu hlavní hrdinky, kdy autorka rovnou nechává volnou ruku, abychom si ji během četby představovali, jak vlastně sami chceme. Pro někoho to může být výhoda, jinému to může trochu vadit.

Občas kniha připomíná spíš publikovanou fanfikci a více se zaměřuje na budování romantického vztahu mezi hlavními hrdiny, než aby se více věnovala skutečnému a vážnému problému Jinosvěta, který působí spíš jako vedlejší linka. Nějaká větší akce se začne dít na posledních padesáti stránkách a skončí dřív, než se vůbec rozkoukáte. Škoda.

Myslím, že si toho autorka víc nechává do pokračování a první kniha tak funguje spíše jako vybudování solidních základů, na nichž se dál dá stavět. Velké pozitivum knihy je neuvěřitelně lehké čtení, kdy kapitoly utíkají jedna za druhou, protože se prostě tak dobře čte. Slovník Callie je taky na jedničku s hvězdičkou, i když je občas až moc naivní. Rapsodie má ideální kombinaci romance, erotiky, magie a fantasy, aby vás udržela od začátku do konce, proto si zaslouží 4 hvězdičky a jsem hodně zvědavá na to, co si pro nás autorka přichystala dál.

Knihu si můžete objednat na stránkách internetového eshopu Mystery Press.

Chtěla bych touto cestou poděkovat Mystery Press za poskytnutý recenzní výtisk.