Seriálová recenze: Útočiště Harlana Cobena

Jak už název napovídá, nejnovější seriál na streamovací platformě Prime Video vychází z knižní předlohy Harlana Cobena, proto jsem si říkala, že by mohlo jít o zajímavý kousek. Také trailer mě dokázal pěkně navnadit…

Režie: Edward Ornelas, Christina Choe, Deborah Kampmeier, Patricia Cardoso
Scénář: Harlan Coben, Charlotte Coben, Ed Decter, Nicki Renna, Alfredo Barrios Jr., Allen MacDonald
Kamera: John Aronson, Sarah Cawley, Petr Hlinomaz
Hudba: Hannah Parrott
Hrají: Abby Corrigan, Adrian Greensmith, Jaden Michael, Brian Altemus, Constance Zimmer, Sage Linder, Tovah Feldshuh, Geoffrey Cantor, Lee Aaron Rosen, Didi Conn, Kristoffer Polaha, Antonio Cipriano, Hunter Emery, Kate Edmonds, Manuel Uriza, Missi Pyle, Brandon Curry

Útočiště vychází z bestsellerové řady románů Harlana Cobena. Sleduje příběh Mickeyho Bolitara po smrti jeho otce, kterou začíná jeho nový život v provinčním městě v New Jersey. Po zmizení nové studentky se Mickey ocitá v síti tajemství. S pomocí dvou nových přátel, Lžičky a Emy, odhaluje temné podsvětí, které možná skrývá odpovědi na zmizení stará desítky let.

Knižní předlohu jsem nečetla, ale když jsem sepisovala články pro Knižní vesmír, něco málo jsem si o knihách načetla. A protože mám tyhle mysteriozní detektivní seriály ráda, pustila jsem se do seriálu hned, když se na Prime Video začal objevovat. Už od začátku stejně jako hlavní hrdina tápete, protože nerozumíte tomu, co se okolo vás děje a postupně si skládáte docela neuvěřitelnou zápletku, která vám posledními minutami posledního dílu docela vezme dech. Nebýt toho cliffhangeru na konci, asi bych řekla, že je to sice fajn seriál, ale některé věci jsou na můj vkus až moc přitažené za vlasy.

Z ústřední trojice (později čtveřice) je asi nejzajímavější Lžička, protože Mickey i Emma jsou častokrát na přesdržku. Mickey má neuvěřitelný hrdinský komplex, který je příšerně otravný a jeho jednání naprosto na palici. Jeho teta podle mě absolutně netuší, co od života vlastně chce a nejsem si jistá, jestli se její postava v knihách vůbec objevuje. 80% seriálu vůbec nevěděla, že je její synovec fuč a co vlastně provádí. A celá ta hlavní zápletka seriálu mi přišla neuvěřitelná.

I přesto ale musím přiznat, že jsem byla zvědavá, co se v dalších dílech bude dít a jak to celé vlastně skončí. Útočiště Harlana Cobena není špatný seriál, dokážete ho zkouknout na jeden zátah. Nečekejte ale moc logičností, protože ty časté prostřihy vynechaly zajímavé události, o kterých se později vždycky jen mluvilo. Těžko říct, jestli se dočkáme druhé řady, ale to ukončení si o to určitě říká.

1. Joli napsal:

To musím vyzkoušet! Díky za tip.