RC review: Skandar a zloděj jednorožců

Autor: A.F. Steadman
Originální název: Skandar and the Unicorn Thief
Český název: Skandar a zloděj jednorožců
Knižní série: Skandar (Skandar)
Žánr: middle grade, fantasy, magie

Jednorožci nepatří do pohádek, patří do zlých snů.

Tyto smrtelně nebezpečné stvůry může zkrotit jen jezdec, který jim pomáhal se vylíhnout. Skandar Smith chtěl odmalinka jezdit na jednorožci a teď konečně nastala chvíle podstoupit zkoušku z líhnutí, která rozhodne o tom, jestli mu bude souzeno podílet se na vyklubání jednorožce. Ke zkoušce však není připuštěn, a když navíc tajemná, děsivá postava přezdívaná Jehla ukradne nejmocnějšího jednorožce na světě, ukáže se, že jezdit na jednorožci je mnohem nebezpečnější, než si Skandar kdy uměl představit.

Tváří v tvář magii živlů, urputným bitvám na obloze, prastarým tajemstvím, napínavým závodům a samozřejmě i krvežíznivým jednorožcům začíná Skandarovi docházet, že se se svými přáteli ocitl ve velkém nebezpečí.

Kdo z nás by nechtěl mít vlastního jednorožce? A k tomu ještě ovládat magický živel? A ještě moci i létat? Já tedy ano. I když bych si rozhodně nechala ujít všechno okolo nesmrtelných vraždících divokých jednorožců. Nejnebezpečnějších zvířat na světě. Stejně je na tom i třináctiletý Skandar Smith, který celý život nesní o ničem jiném, než o vlastním jednorožci a o tom, jak vypadne z pevniny na tajuplný ostrov, kde se bude učit magickému umění.

Nic nebývá jen tak a Skandarova cesta n´za svým snem a zároveň i posláním nebude ani trochu jendoduchá. Když už se mu totiž podaří dostat se na ostrov a získat vytouženého jednorožce, ukáže se, že bude muset tajit, čím ve skutečnosti je, přitom pátrat po jakýchkoli informacích, které by mu pomohly.

Skandar je sympatický hrdina, kterému budete fandit a společně s ním odkrývat magický svět plný nebezpečí a utajovaných věcí. Ovládání živlů a létání na jednorožcích je ještě větší bomba, než jak to vypadá. I když většinu času mu jde spíš o život, než aby si to vše pořádně užíval a nebál se, že někdo přijde na to, že tam vlastně nemá co dělat. Hlavně má ale skvělou partu přátel, co mu kryjí záda.

A. F. Steadman vymyslela příběh plný magie, nebezpečí a zajímavých zvratů, co vás bude bavit až do konce. Kniha je určena spíše mladším čtenářům, takže nečekejte dlouhé popisy a vysvětlení událostí. Stejně jako hrdina budete většinu věcí zjišťovat prostě za pochodu a postupně si skládat ucelenou skládačku. Krvežízniví jednorožci tu ještě nebyli, jde tedy o hodně zajímavý nápad, který občas pokulhával a ne vždycky dával úplně smysl. Velký problém mi dělala i časová linie, kdy mi nedocházelo, že se události knihy vlastně odehrávají v průběhu celého roku. Přišlo mi, jako by se vše událo v řádě pár týdnů.

I tak jde ale o velice povedenou autorčinu prvotinu, co má docela slušně našlápnuto k jedné ze skvělých a známých middle grade sérií. Jde opravdu o mix Percyho Jacksona, Harryho Pottera a lehkého šmrncnutí Divergence, takže já jsem byla spokojená. Kniha si zaslouží 4 hvězdičky a jsem moc zvědavá na pokračování.

Knihu si můžete objednat na stránkách internetového eshopu nakladatelství HOST.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství HOST za poskytnutý recenzní výtisk.