RC review: Oči dokořán

Autor: Raine Miller
České datum vydání: 16.10.2013
Knižní série: Aféra Blackstone
Díl: třetí
Žánr: romance, erotika
Věková hranice: 20+

Česká anotace: Před Ethana a Brynne staví život samá překvapení. Temné stíny minulosti se pokoušejí zničit vášnivé pouto, které je k sobě váže, a to i přes slib, že je už nic nerozdělí. Zničující ztráta a příslib nové naděje jim otevírá oči a oni si uvědomují, co je pro ně nejdůležitější. Zvládnou oba milenci překonat bolestivou minulost, která je neustále pronásleduje? Dokážou se vypořádat s osobou, která má v plánu postarat se během olympijských her o notné rozptýlení? Brynne a Ethan mohou ztratit všechno. Podaří se jim situaci zvládnout a vybojovat si to nejcennější, po čem touží – společnou budoucnost?

S očima dokořán je příběh plný vášně a čisté lásky, jež dokáže přemoci nebezpečí a neštěstí.

Nevídaný úspěch

Když autorka začala psát povídku inspirovanou jedním uměleckým aktem, nejspíš netušila, jaký poprask celá její série ve světě udělá. Přišla sice s příběhem, jakých jsou stovky, ale dokázala čtenářky zaujmout hlavně atraktivitou hlavního hrdiny – nemluvě o jeho britském původu. Britové totiž ženské berou. Tedy, alespoň ty americké. Není tedy divu, že se série stala ve Státech bestsellerem a dostala se také k nám.

S Ethanem a Brynne jsme se rozloučili ve chvíli, kdy si k sobě po jistých peripetiích opět našli cestu. Jenže jejich společná budoucnost nemusí být zrovna dvakrát růžová. Ačkoliv si Brynne myslí, že jí nebezpečí nehrozí, Ethan má úplně jiný pocit. Nehodlá o Brynne přijít, když se k němu zase vrátila a udělá vše pro to, aby se jí nic nestalo. I kdyby se to Brynne nemuselo líbit.

Zatímco si zvykají na nové hranice vztahu, přichází další osudová změna, která je může rozdělit, anebo navždy spojit. Je jen na nich, jak se s nadálými okolnostmi vypořádají a jestli dokážou jít dál. Vypadá to, že jim odhodlání nechybí… snad jim bude přát i štěstí.

Nevím, jestli je to tím, že jsme se opět vrátili do hlavy Brynne, ale celý příběh na mě působil daleko lépe, než tomu bylo u druhého dílu. Ano, i tady se podíváme Ethanovi do hlavy, ale nejspíš jeho pohled dokáže ten Brynnin vyvážit natolik, že mi některé scény nevadily, anebo se překlad o chloupek zlepšil. Více jsem si tak knihu užila a nemusela jsem zbytečně převracet očima nad tím, co za výrazivo postavy používají.

Po dost špatném druhém díle, kdy jsem si myslela, že sérii snad ze znechucení už nedočtu, mě tento velice mile překvapil. Dokázal mi tak, že ne všechny série jsou ztracené po jednom díle a že by jim člověk měl dát druhou šanci. Vyplatilo se. I v tomto případě jsem se setkala s notnou dávkou klišoidnosti, ale víte co, ono to už k těm eroťárnám tak nějak patří a nijak víc mě to při čtení neznepokojuje.

Ethan se mi v tomto díle líbil daleko víc a i když mi tu a tam brnkal na nervy, byl mi zase sympatický. Pravda, na nervy mi zabrnkala i Brynne, ale myslím, že za to mohly hormony. Její – ne moje, moje hormony jsou ještě v pořádku. I když je pravda, že se někdy u čtení erotických scén začnou bouřit. Ale komu ne? A o tom to je.

Po předchozím výrazném klopýtnutí autorka dokázala přijít s poměrně vyváženým dílem, který vrací všechny své hlavní hráče zpět do hry. Hraje si s nimi od začátku do konce a čtenáře chvílemi až neuvěřitelně napíná. I když se jisté pasáže příběhu daly docela hezky předvídat, kniha nijak výrazně nenudila. Proto jí dávám 4 hvězdičky a jsem vážně zvědavá, s čím autorka přijde příště. Vypadá to, že u nás v češtině vyjde také čtvrtý díl série, i bonusová novelka. Máme se tedy na co těšit.

Oči dokořán si můžete objednat na stránkách nakladatelství Baronet.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutý recenzní výtisk této knihy.