Seriálová recenze: Lockwood a spol.

Režie: William McGregor, Catherine Morshead, Joe Cornish
Scénář: Joe Cornish
Kamera: Ben Wheeler, Thomas Townend
Hrají: Morven Christie, Luke Treadaway, Ruby Stokes, Paddy Holland, Ivanno Jeremiah, Rhianna Dorris, Hayley Konadu, Jack Bandeira

V Londýně se nejnadanější lovci duchů noc co noc neohroženě pouštějí do nebezpečných soubojů s krvelačnými nadpřirozenými bytostmi.

Mezi spoustou duchařských megafirem a dospěláckých agentur je ale i jedna, která se všemu vymyká. Je nezávislá na obchodních pravidlech a dohledu dospělých.

Vlastně jde o malý start-up, který provozují dva náctiletí kluci a jejich nová parťačka s neuvěřitelnými parapsychologickými schopnostmi. A právě tahle neobvyklá trojka, známá jako Lockwood a spol., má odhalit tajemství, které změní chod dějin.

V poslední době si seriály i filmy pouštím spíš s českým dabingem, pokud je dostupný, ačkoliv jsem si kdysi vždycky pouštěla všechno převážně v originále s titulky. Možná je to tím, že je moje mysl za celý den tolik unavená, že se mi nechce ještě namáhat se čtením titulků, anebo dávat větší pozor při poslouchání dialogů v originále. Každopádně v tomto případě jsem si říkala, že jsem si možná seriál měla pustit spíš v originále.

Lucy totiž měla tak příšerně otravný „rádoby nad věcí“ hlas, že mi vadilo ji vůbec poslouchat. Tím pádem mi celý seriál i docela kazila. Celkově mě její postava spíš štvala, než abych jí fandila. Origiální hlas herečky jsem si v seriálu nepouštěla, tak nezhodnostím, jestli se dabing snažil jen napodobit její styl, anebo to prostě byl naprostý úlet. Alespoń pro mé uši.

Dějově se bohužel nejedná o nic moc extra, co by tu už v jiných verzích „teen“ seriálů i knih už nebylo. Občas jsem nevěděla, jestli to má být spíš hororové nebo komediální, hlavně jsem vůbec nechápala, že dospívající toho dokážou tolik zvládnout, aniž by si toho plno dospělých vůbec všimlo. To totiž už i na mě bylo moc. Chvílemi jsem si říkala, že už bych seriál měla radši za sebou. Přitom je to docela škoda, první epizody vypadaly hodně nadějně, ale to zakončení to nějak úplně zabilo.

Lockwood a spol. je osmidílný duchařský seriál, kde dospívající vidí duchy a můžou s nimi bojovat… šavlí a speciálními světlicemi. Několikrát pořádně dostanou na prdel, přitom pátrají po něčem daleko nebezpečnějším, než by se zdálo. Bohužel to nejzajímavější si tvůrci záměrně nechali na možné pokračování, takže nezbývá než čekat, jestli se druhé série vůbec dočkáme.