Filmová recenze: Fantastická zvířata – Grindelwaldovy zločiny

Na pokračování Fantastických zvířat jsem se opravdu hodně těšila, protože jsem byla zvědavá na to, jak to vlastně bude celé pokračovat… No a zatím jsem jej viděla už dvakrát, jednou v rámci Potterfestu, o kterém vám brzy něco málo napíšu.

Režie: David Yates
Scénář: J.K. Rowling
Kamera: Philippe Rousselot
Hudba: James Newton Howard
Hrají: Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler, Johnny Depp, Jude Law, Alison Sudol, Ezra Miller, Zoë Kravitz, Claudia Kim, Carmen Ejogo, Jessica Williams, Ólafur Darri Ólafsson, Callum Turner, Victoria Yeates, Poppy Corby-Tuech, Brontis Jodorowsky, William Nadylam, Fiona Glascott, Derek Riddell, Kevin Guthrie, David Sakurai, Ingvar Eggert Sigurðsson, Kamil Lemieszewski, Reid Anderson, Jamie Campbell Bower, Toby Regbo, Silvia Crastan

Na konci prvního filmu KOKUSA (Kouzelnícký kongres USA) zajme s pomocí Mloka Scamandera (Eddie Redmayne) mocného černokněžníka Gellerta Grindelwalda (Johnny Depp).

Grindelwald ale splnil svou hrozbu, že uteče z vazby, a začal shromažďovat své stoupence, z nichž většina vůbec nic netušila o jeho skutečných cílech: připravit vládu čistokrevných čarodějů nad všemi nemagickými bytostmi.

Ve snaze zmařit Grindelwaldovy plány, Albus Brumbál (Jude Law) získá svého bývalého studenta Mloka Scamandera, který souhlasí s tím, že pomůže, aniž by si uvědomoval, jakému nebezpečí se tím vystavuje. Bitevní linie jsou vytyčeny a ve stále více znesvářeném světě čarodějů je podrobena zkoušce láska a loajalita, dokonce i mezi nejvěrnějšími přáteli a rodinou.

Hned v úvodu ovšem musím říct, že jsem z pokračování nebyla nijak extra nadšená, což mě tedy dost mrzí. A čím to je? Tou překombinovaností. Věřte mi, že film více pochopíte, až jej uvidíte víckrát, protože po prvním zhlédnutí ti řeknete na konci akorát, co to krucinál bylo…

Ke starým známým postavám se totiž připojila hromada dalších a vy tak skáčete dějově hned mezi několika linkami, které se samozřejmě na samotném konci protnou. Ovšem občas to tak úplně nedává smysl, nebo cítíte, že je to tam vyloženě vložené „na sílu“. Některé postavy zmizí dřív, než byste se o nich něco pořádnějšího dozvěděli a samotný konec nechá všechny Potteromaniaky v naprostém chaosu. Protože budete počítat. A to jako že hodně. Protože to prostě nedává smysl. A to hned v několika místech.

Zvířata ve filmu jsou samozřejmě skvělá, vtipná a i pěkně ujetá, jen se to už okolo nich moc nemotá. Další zlo totiž přichází na scénu a řeknu vám, že mi to zatím tak nějak úplně nesedí. Možná to bude i tím Deppem, který mi do své role prostě nepasuje, zatímco Law mi jako Brumbál nevadí vůbec a doufám, že v dalších dílech se konečně víc ukáže. Ono se toho asi celkově snad více vysvětlí v dalších dílech, protože se jinak fanoušci vzbouří.

Pokračování Fantastických zvířat už není tolik fantastické jako spíš zmatečné. Hromadu postav z HP universa ocení spíše znalci knižní předlohy, pro ostatní to budou jen postavy navíc. Hudba, kostýmy i prostředí jsou opět skvělé, jen na vás budou působit docela pochmurně. Asi by to chtělo i živější barvy občas. Celkově vzato je to ovšem kousek, co vám opět vezme dech, až začnete netrpělivě vyhlížet další díl.

1. Cukýna napsal:

Naprosto s tvou recenzí souhlasím. Ani já nebyla z pokračování moc nadšená. A postrádala jsem tam i humorné scénky jako v jedničce.