RC review: Chlad

Autor: Maya Banks
České datum vydání: 27.11.2013
Knižní série: Bez dechu
Žánr: romance, erotika

Česká anotace: Jace s Ashem se vždy o vše dělili – i o ženy. Když se seznámí s Bethany, Jace začíná cítit něco, co nikdy předtím nepoznal: žárlivost a silnou touhu, která ho naprosto ovládá – a vzrušuje více, než je schopen zvládnout.

O Bethany se dělit nechce – s nikým. Je odhodlaný být jediným mužem jejího života, což ohrožuje jeho dlouholeté přátelství s Ashem. Bethany bude jen a pouze jeho. I kdyby se měl obrátit zády ke svému nejlepšímu příteli.

Když jsou čtenáři důležití

Maya Banks se nijak netají tím, že je za každého svého čtenáře vděčná. Pravidelně to píše na svém blogu i Facebooku. Za nejlepší na své autorské kariéře považuje setkávání se se svými čtenáři.

Nejradši si povídá právě s milovníky romantického žánru. Tito čtenáři jsou totiž vášnivými fanoušky, co zbožňují šťastné konce. A přesně takové má autorka nejradši a říká, že jim vděčí za svůj úspěch.

Jace se vždycky cítil odpovědný za svou mladší sestru Miu. Byl tím, kdo ji po smrti jejich rodičů vychovával a vždycky nad ní držel ochrannou ruku. Ačkoliv se zpočátku moc dobře nevyrovnával s tím, že se Mia a Gabe dali dohromady, nakonec je přece jenom rád, že je o jeho sestru postaráno. Teď ale cítí prázdnotu. Jeho ochranitelské pudy se ovšem opět aktivují ve chvíli, kdy mu padne zrak na Bethany. Neví proč, ale připadá mu na ní něco jiné. I když se zprvu brání společné noci s ní a s Ashem, nakonec spolu všichni tři skončí v posteli. A od té chvíle jeho život nabere naprosto jiné obrátky. Jediné, co ví jistě, je, že musí Bethany mít. Stůj co stůj.

Bethany neměla nijak lehký život. Po řadě problémů a životních peripetií se z ní stal bezdomovec. Tu a tam se jí sice díky občasné práci podaří zaplatit si na noc pokoj v motelu, anebo přenocuje v útulku pro ženy, pokud pro ni mají místo, ale většinu svého dne i života tráví na ulicích. Už se tak naučila žít. Nevidí z toho cestu ven. A když se jí Ash optá, jestli by si nechtěla užít s jeho přítelem a ním jednu vášnivou noc, po rozporuplné úvaze nakonec souhlasí, protože to pro ni znamená noc, co nebude muset zůstat v té zimě venku. Těžko by ji napadlo, že tahle ohnivá noc později vyústí v život, jaký by si ani trochu nepředstavovala.

V tomto případě se musím přiznat, že nemám ráda, když se v erotických knihách mluví o tom, že žena při sexu kňučela. Evokuje mi to totiž psí kňučení a upřímně, kdo z vás by při čtení obzvlášť pikantní scény rád myslel na psa. Já rozhodně ne. Jinak jsem ovšem s překladem spokojená.

Jelikož jsem knihu četla dříve v angličtině, věděla jsem, co mě čeká. Z celého příběhu na vás jasně dýchá klasický děj Popelky v kombinaci s Pretty Woman. Tedy, pokud by si hlavní hrdinky libovali v sadomasochistických hrátskách s trochou té bondáže a dominance.

Na tom by nebylo nic špatného, pokud nebudeme brát v potaz naprosto neskutečnou naivitu hlavní hrdinky, která vám občas dokáže pořádně pít krev. Totéž ve své podstatě platí i o hlavním hrdinovi, jehož ochranářské pudy častokrát hraničí s normálností vztahu. Na klidu vám nepřidá ani vědomí, že je hlavní hrdinka vlastně bezdomovkyně. Když se od těchto méně příjemných myšlenek ovšem dokážete odpoutat, dostanete pořádně žhavý příběh – tak jako vždy,

Autorka se tentokrát rozhodla vkročit na docela nerovný povrch. Pokusila se uchopit erotický žánr z jiné strany a experiment se jí z větší části vyvedl. Hlavní hridnové ovšem nejsou tak sympatičtí jako ti z předchozího dílu, to ovšem nemění nic na tom, že se i tentokrát příběh čte lehce a pořádně vám rozproudí krev. Kniha si tak ode mě vysloužila 3 hvězdičky. Jsem zvědavá na poslední díl série.

Chlad si můžete objednat na stránkách nakladatelství Baronet.