RC review: Dokonalá vášeň

Autor: Raine Miller
České datum vydání: 12.2.2014
Série: Aféra Blackstone
Díl: nultý
Žánr: historická romance, erotika

Česká anotace: Darius intuitivně vnímá Marianninu touhu po sebeodevzdání a rozhodne se, že on bude tím, kdo dívku zasvětí do tajů lásky, sexu, dominance a submisivity. Netuší však, že Mariannino chování je zapříčiněno tragickou událostí z její minulosti. Dokáže Marianne muži svého života prozradit děsivé tajemství? A pokud ano, vyrovná se s ním Darius?

Jednohubka navíc

Když autorka sepisovala první díl série Aféra Blackstone na základě lehce dráždivé fotky, která se jí zalíbila a vnukla jí myšlenku příběhu, těžko by mohla předpokládat, že se z jedné knihy vyklubou čtyři a že k ní ještě napíše dva dodatečné příběhy. Přesně takový je totiž osud knihy Dokonalá vášeň, která vypráví příběh k jistému obrazu, o nemž se občas v sérii mluví. Schválně, jestli si všechno dokážete spojit dohromady…

Darius touží po Marianně snad už celou věčnost. Může ji ovšem jen toužebně pozorovat zpovzdálí… alespoň prozatím. V hlavě se mu klube plán na to, jak ji konečně udělat jeho a vypadá to, že mu situace hraje pěkně do karet. Když se konečně Marianna stane jeho ženou, nemyslí na nic jiného, než na to, jak jí z očí vyhnat smutek a udělat jí život lepší.

Marianna netušila, jak moc po ní Darius pase, dokud si jej nevzala. Zpočátku neví, jak se s jeho výrazně dominantní povahou vypořádat, ale ve skrytu duše ví, že přesně takhle to má být. Brzy se mu ráda podvolí a otevře dveře novému životu.

U knih téhle série mám prostě problém s českým překladem a nemůžu si pomoct. Jsou erotické knihy přeložené hezky, decentně, přitom neuvěřitelně smyslně… a pak jsou knihy, kdy vám každé rádoby sexy slovo přijde jako bodnutí nožem do otevřené rány. A to je bohužel případ knih Raine Miller v češtině. Neříká se mi to snadno, ale tenhle styl překladu mi vadí. Možná i proto si čtení příběhu nemůžu tolik užít a to je škoda.

Tak nějak jsem už dopředu věděla, co bych měla očekávat, ale i tak se přiznám, že mě styl vyprávění a pojetí příběhu docela překvapil. Připadalo mi, jako bych do děje skočila rovnýma nohama a chvíli měla problém s orientací. Všechno ale plynulo tak rychle, že nebyl čas na sáhodlouhé úvody.

Bohužel jsem si ani k jednomu z hrdinů nedokázala vybudovat jakýs takýs vztah, takže jsem spíš jen četla, abych věděla, jak jejich příběh skončí a co všechno jim po cestě vstoupí do cesty. Jako by tomu všemu chyběla nějaká výraznější jiskra.

Dokonalá vášeň je poměrně netradiční historická romance, která si hodně zakládá na vztahu dominance a submisivity. Stejně jako skoro všechny díly původní série jde o docela kratičký příběh, co slupnete za pár hodin, ani pořádně nebudete vědět jak. V záplavě podobných knih se ovšem snadno ztratí, ale jako dovětek k celému příběhu je to hezké počtení, proto si zaslouží 3 hvězdičky.

Knihu Dokonalá vášeň si můžete objednat na stránkách nakladatelství Baronet.