Filmová recenze: Cats

Upřímně řečeno, podařilo se mi vyhrát lístky na premiéru filmu v Lucerně, jinak nevím, jestli bych na film do kina vůbec šla. Tak špatné recenze jsem u něčeho už dlouho nečetla, nakonec ale můžu říct, že jsem se docela dobře bavila… protože to byla mega ujetina 😀

Režie: Tom Hooper
Scénář: Tom Hooper, Lee Hall
Kamera: Christopher Ross
Hudba: Andrew Lloyd Webber
Hrají: Francesca Hayward, Taylor Swift, Laurie Davidson, Robbie Fairchild, Idris Elba, James Corden, Rebel Wilson, Judi Dench, Jennifer Hudson, Mette Towley, Ian McKellen, Naoimh Morgan, Jason Derulo, Ray Winstone, Danny Collins, Daniela Norman, Bluey Robinson

Příběh se odehrává na legendárním kočičím bále, který se odehrává jednou ročně a jedna vybraná kočka na něm vždy dostane šanci na nový život.

Volbu provádí ta nejstarší z nich, pravidla zná snad jen ona, ale všichni se snaží, co jim schopnosti a síly stačí, aby se právě oni stali těmi vyvolenými.

Tento slavný muzikál jsem nikdy neviděla, jen znám pár nejprofláklejších songů, které jste nejspíš už někdy slyšeli i vy. Když jsem vůbec poprvé viděla upoutávky na film, docela jsem se zděsila, protože grafika a zpracování postav bylo tak úplně mimo, že jsem nevěděla, jestli to tvůrci myslí vážně, nebo si dělají legraci. V kině jsem pochopila, že to myslí vážně. A že pokud se vykašlete na hodnocení toho, co všechno je na tom filmu špatně, užijete si ho. A to parádně.

Obsazení je skvělé, někteří umí zpívvat líp než jiní, jiní zase parádně tančí. Grafické zpracování kočičích=lidských těl je příšerné, některé kočky mají lidské prsty, nebo boty, jiné divně proporčně hlavu, děsné rty i fousky, celkově proporce tvůrcům asi v tomhle světě nic neříkají… ale co. Místy je to fakt takový úlět, až je to sranda. Rebel Wilson nejspíš hraje samu sebe ve všech možných i nemožných filmech a i tady je hodně vtipná. Část se šváby byla tak mimo, že jsem se u toho tlemila až moc.

To ovšem nemění nic na tom, že to zachraňovala úžasná hudba, která se tolik proslavila už v divadelní verzi. Dějově je to o dvou prdech, ostatně on je takový muzikál i normálně. Přece jenom je vystavěný na několika básních o životě koček, tak co byste chtěli víc. Na odreagovačku je film fajn, ale občas má hluchá místa… a děsnou grafiku. Fakt že jo.