Filmová recenze: Black Panther

Na Black Panthera jsem byla hodně zvědavá, ale raději jsem si nečetla žádné informace o filmu, recenze a trailer jsem viděla asi jen jeden, takže jsem tak úplně nevěděla, co mě čeká.

Režie: Ryan Coogler
Scénář: Ryan Coogler, Joe Robert Cole
Kamera: Rachel Morrison
Hudba: Ludwig Göransson
Hrají: Chadwick Boseman, Michael B. Jordan, Lupita Nyong’o, Danai Gurira, Martin Freeman, Daniel Kaluuya, Angela Bassett, Forest Whitaker, Andy Serkis, Sterling K. Brown, Florence Kasumba, John Kani, Letitia Wright, Winston Duke, Rodney Luis Aquino, Sydelle Noel, Stan Lee, David S. Lee

Film od studia Marvel Black Panther je dobrodružstvím válečníka T’Chally, který se po smrti svého otce, krále Wakandy, vrací domů do odloučené, avšak technologicky vyspělé africké země, aby se stal novým právoplatným králem. Když se však znovu objeví mocný dávný nepřítel, jsou T’Challovy schopnosti jako krále a Black Panthera podrobeny těžké zkoušce.

T’Challa je vtažen do konfliktu ohrožujícího nejen Wakandu, ale i celý svět. Tváří tvář zradě a ohrožení musí mladý král zmobilizovat své spojence a využít naplno sílu Black Pantera, aby porazil své nepřátele a zajistil svému národu a jeho kultuře bezpečnou budoucnost.

Black Panther se od ostatních Marvelovek liší snad nejvíc. Ne jen tím, že je to z 95% hlavně „černý“ film, ale také tím, že je to snad nejvíc „scifi“ film, který zatím přinesli. A že těch scifi tématických filmů měli více než dost, až tady vám přijde, že si tvůrci se světem rozhodně vyhráli. Až oči přecházely. A ta hudba! Proboha ta hudba! Naprosto boží.

Pokud jste alespoň trochu obeznámeni s africkými reáliemi a tím, jak to u nich v kmenech chodí, jaké mají tradice a tak dále, rozhodně vás nic nepřekvapí, protože i když jde o moderní prostředí, stále klade velký důraz na historii. A ve spojení se silnou ženskou trojkou (potažmo asi i čtyřkou), co místy hlavního hrdinu i převyšuje, to je náramná podívaná. Vážně.

Možná to ve filmu tu a tam ujede, ale má rozhodně záporáka, kterému budete občas i fandit a vlastně ho budete i chápat. Jo a u jsem mluvila o té hudbě? Jediné výraznější mínus má film asi v tom, že se některé akční scénky dějí až moc rychle a kamera poměrně rychle utíká, takže ne vždycky máte možnost opravdu vše zachytit, takže to bude chtít film vidět víckrát, abyste si užili úplně vše.

Black Panther je film jako žádný jiný, která vás bude bavit od začátku do konce. Hlavně nebudete chvílemi vědět, kam s očima, protože budete chtít pořádně nasát úplně vše. Rozhodně kousek, který si nemůžete nechat ujít.