RC review: Pád

Autor: Maya Banks
České datum vydání: 28.8.2013
Knižní série: Bez dechu
Žánr: romance, erotika
Věková hranice: 20+

Česká anotace: Když Gabe Hamilton spatřil Miu Crestwellovou na galavečírku při příležitosti otevření jeho nejnovějšího hotelu, okamžitě věděl, že za to, po čem touží, skončí v pekle. Mia je přece mladší sestřička jeho nejlepšího přítele, jež vyrostla v překrásnou ženu. A Gabe čekal už tak dlouho.

Mia o Gabeovi sní už od doby, kdy se coby dospívající dívka zamilovala do nejlepšího kamaráda svého bratra. Co na tom, že je Gabe o čtrnáct let starší? Mia ví, že je naprosto mimo jeho ligu, ale přesto ji přitahuje stále víc. Nyní je dospělá a nemá sebemenší důvod, proč své nejtajnější touhy neuskutečnit.

Gabe ji vtáhne do svého provokativního světa a Mia si uvědomí, že mnoho neví ani o něm, ani o tom, jak vzrušující jeho požadavky mohou být. Jejich vztah je intenzivní a vášnivý, ale ve chvíli, kdy překročí hranici dělící tajný poměr od něčeho mnohem hlubšího, hrozí, že se jejich vztah dostane na veřejnost – zradou mnohem intimnější, než si oba kdy dokázali představit.

I autoři mají pestrý život

Maya Banks žije v Texasu společně s manželem, třemi dětmi a pořádným zástupem domácích mazlíčků. Autorka má sice radši kočky, ale její dcera byla skálopevně přesvědčená, že prostě potřebuje psa. Byla tak odhodlaná, že o tom dokonce svým rodičům sepsala dvoustránkovou esej na téma, proč toho psa musí mít… a tak jí ho taky slíbili. A tak začalo pátrání po ideálním psíkovi, přitom Mayu párkrát zastavili za příliš rychlou jízdu, zatímco se svým agentem domlouvala prodej nové knihy… Když Maya nepíše, vydá se na lov nebo si zarybaří. Celá její rodina totiž každoročně pořádá lovecké výpravy. Taky rádi cestují.

Gabe se na Miu začal dívat jinak, než jako na sestru svého kamaráda, ve chvíli, kdy dospěla a vyrostla do krásy. Ale ví, že pro něj představuje zakázané ovoce, kterého se nemůže zmocnit, protože tím riskuje nejen ztrátu přátelství, ale i možné problémy ve firmě. Tu totiž vede společně s Jacem a Ashem. Každý má svou roli a ví, co dělat, přičemž se jim daří více než dobře.

Od chvíle, kdy se Gabe rozvedl se ženou, s níž chtěl původně strávit celý život a místo toho byl při rozvodovém řízení tahán bahnem za to, že to má rád v posteli prostě jinak, ke každému vztahu přistupuje rovnou podepsáním smlouvy. V okamžiku, kdy uvidí Miu vstoupit do sálu v těch nejvíce sexy šatech, jaké na ní kdy viděl, je rozhodnutý hodit všechny své zábrany za hlavu a dostat ji.

Mia o Gabeovi sní už od svých telecích let a těžko by si mohla představit, že by o ní přemýšlel jinak než jako o sestře Jace. Ale když ji ze slavnostního otevření hotelu pošle domů s tím, že by jí to rád udělal hned tady a teď na balkóně a že se má zítra ráno stavit u něj v kanceláři, aby probrali jakousi jeho nabídku, je jí více než jasné, že vše zní až příliš lákavě. Přesto se za Gabem zastaví a po čase kývne i na jeho smlouvu. Nečeká od toho nic víc než pořádný sex, ale postupem času to pro ni všechno začne být mnohem osobnější… a nejen pro ni. Ani Gabe není tak úplně imunní.

Myslím, že se český překlad knihy povedl. Rozhodně je daleko lepší než překlady jiných erotických knih. Přesto se musím přiznat, že mi volba některých slov či slovních obratů nesedla, čímž se pro mě čtení stávalo méně příjemným. Ale to je vždycky otázka vkusu.

Jelikož jsem knihu četla už dříve, věděla jsem, co mě čeká. Obsahově nejde o nic přelomového, plusem je určitě to, že si na to ani kniha nehraje a bere všechno prostě tak, jak to je. A vám je to tak nějak i jedno, prostě se nesete na vlně žhavosti a ani nechcete, aby to skončilo.

Vše bylo sepsáno příjemně a poutavě, po sexuálních scénách se ženským nejspíš zvedne libido. Bohužel to šlo příběhově výrazně dolů po jisté scéně s hotelovým pokojem, kterou jsem ani napodruhé nedokázala překousnout a bez které bych se v knize rozhodně obešla.

Autorka svým kouskem vydatně přispěla do už tak rozbouřených vod erotického žánru. Ve své podstatě sleduje docela jednoduchou linku příběhu, jakých najdete stovky – jen si do toho přidala trochu více toho sadomasochismu. Oba hlavní aktéři jsou sympatičtí a Gabe je správně dominantní. Ačkoliv se svou zápletkou lehce vyrovná všem knihám z červené knihovny, nic to nemění na tom, že se kniha opravdu dobře čte. Proto si Pád zaslouží 4 hvězdičky.

Pád si můžete objednat na stránkách nakladatelství Baronet.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutý recenzní výtisk této knihy.