RC review: Šťastně až navěky

Autor: Abby Jimenez
Originální název: The Happy Ever After Playlist
Český název: Šťastně až navěky
Knižní série: Jenom kamarádi (The Friend Zone)
Žánr: romance, humor

Umělkyně Sloan má i dva roky po osobní tragédii, která otřásla celým jejím životem, stále problém vstát ráno z postele. Ať dělá cokoliv, připadá si jako tělo bez duše. Alespoň dokud jí do auta neskočí jeden trochu divoký, ale roztomilý a především opuštěný pes, jehož oči vyloženě prosí, aby se ho ujala.

Tucker, jak se zvíře jmenuje, vnese do jejích dnů nečekaný řád a radost, a Sloan se díky němu konečně začíná cítit sama sebou. Jenže to skončí, když se po řadě nezodpovězených textovek najednou ozve Tuckerův majitel, muzikant Jason, že chce svého psa zpátky.

Sloan se svého nového zvířecího parťáka nehodlá vzdát bez boje. Co když ho ale Jason opravdu postrádá? A navíc je ten chlap milý, pohledný a vtipný… Co začne flirtováním po chatu, se brzy změní na dlouhé telefonáty, a kdo ví, co by se mohlo stát, až se potkají osobně?

Otázka je, jak dlouho se Jason, kterého hudební kariéra nutí být stále na cestách, asi hodlá zdržet na jednom místě. A unesla by Sloan, kdyby jí někdo znovu zlomil srdce?

Na příběh Sloane jsem byla zvědavá, protože mě stejně jako nejspíš řadu dalších čtenářů první knihy série, Jenom kamarádi, naprosto dostalo, co se přihodilo jejímu snoubenci. Přece jenom měli těsně před svatbou, koupili si společné bydlení a vše vypadalo skvěle… tedy až do chvíle, kdy Sloanin snoubenec zemřel a ona se s jeho odchodem jen těžce srovnávala. Přestala vařit, přestala malovat, přestala chodit ven a spíše jen přežívala, než aby opravdu žila. Až do chvíle, kdy jí přímo před auto skončil pes, který ji opět vtáhl do života.

Se psem jí do života totiž vstoupil i nový a naprosto neodolatelný muž jménem Jason, který je jí stejně okouzlen jako Sloan jím. Postupně se z posílání SMSek a občasného volání stává daleko víc. Při prvním setkání nedokáže ani jeden popřít neskutečnou přitažlivost i duševní souznění. Jenže jak už to tak bývá, nic v životě není jednoduché. Sloan se bojí nového vztahu, který by mohl skončit a opět ji uvést do silného stavu truchlení. A i když Jason ví, že ve Sloan našel ženu pro celý život, nedokáže se srovnat s tím, že by se pro jeho sen musela obětovat. Budou muset společně přijít na to, jestli se jim vyplatí riskovat.

Abby Jimenez opět přišla s naprosto skvělým příběhemm, který vám během čtení neuvěřitelně rychle utíká. Já jsem knihu slupla za tři dny, ale kdybych mohla celý den jenom číst, nejspíš bych to zvládla i za jediný den. Tak moc mě kniha doházala vtáhnout. Pravda, ne každý se pozná s hudební hvězdou, ze které se časem dokonce stane superstar, ale když žijete v LA, je ta možnost přece jenom pravděpodobnější. I tentokrát šlo ovšem o emotivní a vábivý příběh, kdy jsem si oblíbila oba hlavní hrdiny a přála jim jenom štěstí. Společně s nimi jsem prožívala vzlety i pády, naděje a sny, ale i bolest. Několikrát jsem si během četby i poplakala, v závěru to byl hotový vodopád.

Kromě úžasného romantického příběhu musím pochválit také moc dobrý český překlad. Bohužel se mi v poslední době stává, že v romancích či knihách pro dospívající narážím na mizerně provedený i editovaný překlad. Proto jsem ráda, že tady bylo vše jak má a já nemusela zbytečně uvažovat nad tím, proč je v textu tolik gramatických chyb nebo těžkopádných vět. Možná i proto se mi vše četlo tak dobře a rychle. Autorka si opět zaslouží 5 hvězdiček a já se neskutečně těším na třetí díl série. Život je příliš krátký by měl v překladu vyjít v září a mně to připadá nějak moc daleko.

Knihu si můžete objednat na stránkách internetového eshopu Mystery Press.

Chtěla bych touto cestou poděkovat Mystery Press za poskytnutý recenzní výtisk.