RC review: Pravda o markýzi S.

PravdaOMakryziS_bookAutor: Sabrina Jefries
České datum vydání: 23.1.2013
Knižní série: Výtečníci z Halstead Hall
Žánr: adult, historická romance
Nakladatel: Domino

Marie Butterfildová se po smrti otce vyadává spolu s bratránkem do Anglie, aby našla svého snoubence a vyřešila s ním dědickou situaci. Sňatek s ním se jí kdysi jevil jako celkem rozumná záležitost a je rozhodnutá dostát svému slovu. Jenže nic není tak, jak by si představovala a místo, aby svého snoubence našla, ocitne se v nevěstinci, kde narazí na někoho, kdo jí ještě víc zamává životem. Na markýze.

Markýz Oliver Stoneville má velice bouřlivou pověst a to ve všech společenských kruzích. Od smrti svých rodičů se o něm šeptá jedna podivnější zvěst za druhou. Lamač dívčích srdcí je rozhodnutý neopakovat chybu svých rodičů a nikdy se neoženit. Ale pak přijde babička se svým směšným ultimátem a Oliver musí jednat. Shodou okolností mu do klína spadne možnost, kterou si nehodlá nechat proplout mezi prsty a tak Marii zatáhne do jedné velké šarády. Ta ovšem ze všech nejvíc obalamutí hlavně jeho…

Historická romance

Sabrina Jeffries se i do paměti českých čtenářů zapsala celou škálou historikých sérií. Mezi nejoblíbenější patří například Škola pro dědičky, Sestry Swanleovy nebo nově vydávaní Výtečnici z Halstead Hall. Několikrát se umístila v žebříčku bestsellerů New York Times či USA Today. Svou první knihu prodala v roce 1991 a od té doby vydala na 35 dalších. Kdykoliv má s nějakým příběhem problém, prostě vypne počítač a začne skládat puzzle. A pak bum, bingo! Problém vyřešen a může v psaní pokračovat.

Sabrina byla vychována dobrodružnými rodiči, kteří ji mimo jiné vychovávali také v Thajsku, mimo jiné ráda tvrdí, že se ke psaní donesla na hřbetu slona. Díky pobytu v Thajsku se mohla plně věnovat četbě románů Jane Austen , když se později vrátila do Států, získala titul z Anglické literatury na Tulane Universtiy. Momentálně žije s manželem a synem v Severní Karolíně.

Většinou při historických knihách dávám bedlivý pozor na to, jestli události, vykreslení prostředí a i takové oblečení postav v knize opravdu souhlasí s historickým vývojem. Divili byste se, kolikrát nám autoři servírují naprosté bláboly, aniž by si jich byli vědomi a zmínili je alespoň v dovětku. U této knihy jsem ovšem ve střehu nebyla a nechala se unášet příjemným dějem. Nevzpomínám si, že bych v textu narazila na žádné vylomeniny ani na typické připodobňování typu mušlička a pevný kyj. Což jenom kvituju, člověk si pak říká, co to vlastně čte. Takže za mě překlad na jedničku.

Hlavní hrdinka mi byla sympatická a líbila se mi verva, s jakou se dívala na svět, i s jakou jednala se samotným markýzem. Sice se nechala vmanipulovat do něčeho, co jí nebylo dvakrát po chuti, ale slovo dodržela a nakonec se všechno vyvrbilo úplně jinak, než by si sama představovala. Markýz své pověsti rozhodně dostál, i když bylo hned od začátku jasné, že mu Marie pořádně zamotala hlavu. Ačkoliv se snažil tvářit, že tomu tak není. Korunu příběhu ještě nasadila jeho babička a jeho stejně vyvedení sourozenci.

Možná byl příběh krapet klišodiní, ale to se od tohoto typu románů tak nějak i čeká. Mně to vůbec nevadilo, přestože bylo docela jasné, jak celý příběh končí. V těch správných chvílích mi začalo bušit srdíčko, v jiných jsem nevěřícně kroutila hlavou a nadávala a v dalších zase čekala, co se bude dít dál. Jestli se v podobném duchu ponesou u další příběhy sourozenců, mám se na co těšit.

Už jě to poměrně dlouhá doba, kdy jsem četla nějakou historickou romanci. Během střední školy jsem jich čítávala víc, protože jsem pravidelně chodívala vykrádat knihovničku babičky. Stejně jako ve všech ostatních žánrech, i v tomto existují lepší a horší knihy, příběhy a postavy. Jsem ovšem ráda, že jsem natrefila právě na tuto knihu, protože se mi velice líbila.

Autorka sice nepřinese žádnou překvapivou zápletku či rozuzlení, ale o to ani nejde. Cílem knihy je čtenáře pobavit a zpříjemnit mu při četbě relaxaci. Já jsem si rozhodně odpočinula a těšila se na to, co mě čeká na dalších stránkách. Pravda o markýzi S. je velice příjemná kniha, která by vám rozhodně neměla uniknout. Splnila má očekávání, proto knize dávám 4 hvězdičky a těším se na pokračování. Něco mi říká, že se rozhodně nebudu nudit.

Pravdu o markýzi S. si můžete objednat na stránkách nakladatelství Domino.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství Domino za poskytnutý recenzní výtisk této knihy.