RC review: Nejjednodušší plán 29 dní, Nejjednodušší recepty

Autor: Tomáš Kosačík, Lucie Kosačíková
České datum vydání: 3.12.2019
Žánr: životní styl, recepty, dieta
Nakladatel: Břicháč Tom

Kniha Nejjednodušší plán na 29 dní je ucelený systém, díky kterému můžete nastartovat hubnutí, zlepšit své zdraví, spánek a cítit se lépe už za 29 dní. Tento jednoduchý plán je připraven tak, abyste pomocí snadných rad dosáhli výsledků co nejdříve, přesto zdravě a s rozumem. Nejedná se o žádnou drastickou dietu, která by byla krátkodobým řešením, ani nebudete hladovět.

Kniha Vás navede k dlouhodobé změně pomocí snadných chutných jídel z běžných surovin a s jednoduchou přípravou. Mnohá z jídel uvaříte na 2 dny dopředu a nebudete muset stát neustále v kuchyni. Součástí knihy je nákupní seznam na každý den, jídelníček na 29 dní, recepty s fotografiemi a rady a postupy, které lehce začleníte do běžného života.

Autor: Tomáš Kosačík, Lucie Kosačíková
České datum vydání: 21.11.2019
Žánr: životní styl, recepty, dieta
Nakladatel: Břicháč Tom

Kniha Nejjednodušší recepty pro každý den je nezbytným průvodcem pro ty, kteří chtějí pokračovat v Nejjednodušším plánu na 29 dní, zhubnout další kg, usnadnit si vaření a cítit se lépe. Jsou to jednoduše připravená jídla ze surovin, které vždy najdete doma – to nejsnadnější, co lze ve zdravé kuchyni a z pár surovin vykouzlit! U většiny receptů trvá příprava jen 30 minut. Kompletní jídlo taky často připravíte jen v jednom hrnci, na plechu v troubě nebo na pánvi.

Ideální pro ty, kteří nemají čas, a přesto chtějí jíst zdravě. Velmi oceníte přípravu hlavně v situaci, kdy si chcete připravit něco rychlého k večeři nebo na druhý den do práce. Recepty jsou sestaveny tak, aby Vám po nich nebylo těžko, aby se tělu usnadnilo trávení a necítili jste se po jídle nafouklí. Součástí knihy je i úvodní textová část s dalšími radami a vysvětleními, které Vám při zdravém stravování hodně pomohou.

O knihách Břicháče Toma jsem slyšela už dávno. Poslední roky se z nich totiž stal ohromný hit hlavně díky výborným výsledkům, o kterých čtenáři tak často psali a doplňovali je i fotkami. Autora v minulosti trápila kila navíc, akné, deprese a pocity nízkého sebevědomí, a tak se snažil najít cestu, která by mu pomohla to změnit. Řešení nakonec nalezl ve vyvážené a pravidelné stravě plné živin, díky které tělo nemá potřebu držet si tuky.

Po celé řadě různých verzí kuchařek a doporučujících knih jsme se dočkali uceléného měsíčního plánu a doprovodné knihy nejjednodušších receptů. Sama jsem se rozhodla ji vyzkoušet, protože jsem už několikrát vyzkoušela paleo dietu i keto dietu a ačkoliv Břicháč Tom tvrdí, že v jeho knihách nejde vyloženě o dietu, dle mého to dietní plán rozhodně je.

Na plánu se mi líbí, že je rozdělen do týdnů a ke každému týdnu je sepsaný i přehled věcí, které je k týdnu potřeba nakoupit. Občas ovšem ten soupis tak úplně nesouhlasí s tím, co všechno pak v daném týdnu opravdu máte jíst. Nehledě na to, že ne všechna jídla jsou opravdu chutná a často se v plánu opakují.

Pokud jde o doprovodné recepty je to docela stejný příběh. Líbí se mi na nich ovšem to, že jde opravdu o lehčí jídla, která zvládnete. Nevýhodou receptů je ovšem jejich energetická nevyváženost, kdy jsou některá jídla vyloženě hladová a po jiných jste sytí zase až až.

Obě knihy jsem vyzkoušela a vzhledem k tomu, že můžu srovnávat s jinými stravovacími plány, zjistila jsem, že mi tento úplně nevyhovuje a ačkoliv jsem dodržovala vše podle doporučeného plánu, výsledek nebyl takový, jak bylo „slibováno“ nebo jak bych čekala. Knihám tak dávám 3 hvězdičky, ale myslím si, že jde o dobrý experiment, abyste zjistli, co vám a vašemu tělu i zdravotnímu stylu bude vyhovovat.

Obě knihy můžete objednat na stránkách internetového eshopu Knihcentrum.cz.

Chtěla bych touto cestou poděkovat Knihcentru a projektu Kniha měsíce za poskytnutý recenzní výtisk.