RC review: Zlomená srdce

Autor: Emma Garcia
České datum vydání: 15.5.2013
Žánr: román pro ženy, romance, chick lit

Česká anotace: Dostat kopačky po třetí od stejného chlápka? Hrůza! Vivien se to ale přihodilo. Projde všemi třemi základními stádii smutku: odmítnutí, alkoholu i příšerného účesu, a začne hledat útěchu na Googlu. Když zjistí, kolik příběhů zklamaných lásek světová síť obsahuje, založí si vlastní stránku pro ty, kdo mají zlomená srdce. Sama se rozhodne bojovat a získat Roba zpátky. Jenže se jí věci poněkud vymknou z ruky a sklidí příšernou ostudu. Spolu se čtenáři si položí otázku: Jakou nejbláznivější věc byste udělali pro lásku? Vivien si nakonec uvědomí, že nejlepšího muže má přímo před nosem – jen ho celou dobu odmítala vidět. Nešťastná láska ještě nikdy nebyla tak zábavná!

Od ženy pro ženy

Zlomená srdce jsou debutovou knihou Emmy Garcii, která v knize využila svých vlastních milostných a životních zkušeností. Třicetiletá svobodná ženská v Londýně to vážně nemá jendoduché, hlavně když se neustále klame v lásce. Autorka pracovala jako servírka, pokojská, asistentka, produktová manažerka, učitelka a ilustrátorka, dokonce pracovala a cestovala v Asii. Má na kontě také tři ilustrované knihy pro děti. V současné době žije v Yorkshire se svým manželem a třemi dětmi.

Většina žen touží po šťastném manželství, po dětech a po lásce do konce života. Co ale dělat, když vám vaše sny neustále unikají a váš snoubenec už napotřetí zrušil svatbu? A co je ještě horší, o pár dní později se na jedné svatbě dozvíte, že si hodlá brát někoho úplně jiného? Zhroutí se vám svět, nebudete chtít vycházet z domu a budete se utápět v lítosti, anebo vezmete osud do svých vlastních rukou a rozhodnete se to nevzdat?

Vivien ví, že není jediná, kdo má zlomené srdce. Internet se podobnými milostnými příběhy jenom hemží. Proto hledá rady u spoludiskutujících a vytýčí si jasný cíl – chce získat Roba zase zpátky, ať to stojí, co to stojí. Nemůže ovšem tušit, že vše nakonec dopadne úplně jinak, než by si představovala…

Nejsem si vědoma žádných překladatelských kiksů. Knížka se mi četla hezky, rychle a hlavně si mě dokázala získat. Myslím, že se v překladu odrazil samotný styl vyprávění autorky a knize tak nebylo ubráno na osobitém kouzlu.

Musím říct, že mě tahle kniha velice příjemně překvapila. Neočekávala jsem nic extra přelomového, nejspíš i z toho důvodu jsem si knihu pořádně vychutnala. Hlavní hrdinka je totiž tak správně ztřeštěná, správně nešťastná a správně odhodlaná. Nedělá jen správná rozhodnutí – popravdě, dělá spíše ta špatná – ale ví, co od života chce.

Problém tkví v tom, že osud s ní má úplně jiné plány, a tak marně pátrá po tom, co má už dávno před očima. Proto se setkáte i s frustrujícími chvilkami, kdy chcete hrdinku pořádně proplesknout, aby se už konečně vzpamatovala. Není nouze o vtipné nebo smutnější momenty, či otázky, které si pokládá každá svobodná žena, co hledá toho pana Pravého a ne a ne ho najít.

Zlomená srdce jsou příjemnou oddechovkou, při jejímž čtení vám bude připadat, že jste knihu už někdy četli, anebo jste ji rovnou viděli v nějaké té romantické komedii. Zápletkově je totiž náramně jednoduchá a místy docela předvídatelná. Velkým plusem jsou ovšem jednotlivé vpisky, rady a diskuze všech dívek a žen, kterým někdo zlomil srdce. U některých příhod jsem se od srdce zasmála, u jiných rozesmutnila. Přesně tak, jak to má být.

Nemůžu tedy jinak a knize dávám plný počet, tedy 5 hvězdiček, protože si to zaslouží. Častokrát vůbec nevadí, že je kniha mírně klišovitá a ohraná, když děj odsýpá a hrdinka je sympaťačka, které držíte pěsti od začátku do konce. Pokud si chcete odpočinout, pobavit se a sem tam si i zanadávat, určitě po ní sáhněte.

Zlomená srdce si můžete objednat na stránkách nakladatelství Baronet.

1. Infinity napsal:

Tato kniha musí být skvělá. Když dáváš knihám 5 hvězdiček je to pro mě většinou motor k tomu, se po té určité knize porozhlédnout. 🙂 Jen musím říct, že ta obálka se mi vůbec nelíbí. 😀