RC review: Sedm let hříchu

Autor: Sylvia Day
České datum vydání: 29.7.2013
Knižní série: Historická série (Historical)
Žánr: erotika, romance, historické
Věková hranice: 20+
Nakladatel: BETA Dobrovský

Česká anotace: Před sedmi lety, v předvečer své vlastní svatby, se ctnostná a spořádaná lady Jessica Sheffieldová stala svědkem hříšné podívané, jakou si taková nevinná mladá dáma nikdy nedokázala představit. Tento výjev ji šokoval a podivně vzrušil zároveň. Tajemství o zhýralém Alistairu Caulfieldovi si nechala pro sebe a provdala se, jak od ní všichni očekávali. Avšak i po dlouhých letech poklidného a šťastného manželství ji Caulfieldův obrázek neopouštěl a vyvolával v ní nemravné představy…

…o to sladší pak byla odměna.

Alistair utekl od představy nádherné lady Jessiky s vášnivým pohledem v očích až do Západní Indie. Coby úspěšný obchodník měl už jen málo společného s chlípníkem, jakého kdysi znala. Když se čerstvě ovdovělá Jessica nalodila na palubu jeho impozantního korábu na cestu přes oceán, zůstane jediným strážcem sedm let potlačovaných tužeb jen pár vrstev jemného hedvábí. Brzy oba poznají, že den, kdy pokušení podlehnou, se nezadržitelně blíží…

Erotika je v kurzu

Ačkoliv to tak nevypadá, Sylvia Day není v žánru erotických romancí žádný nováček. Ani trochu se tak neveze na nové vlně erotiky, která se v poslední době stala mezi čtenářkami velice populární. Svou spisovatelskou kariéru odstartovala díky historickým romancím. První knihu se jí podařilo prodat po roce od dopsání. Zprvu sepsala spíše kratší novelky a elektronické novely, než se dostala k plnohodnotným románům.

V současné době má na kontě více jak 17 románů, které byly přeloženy do 40 světových jazyků. Její knihy se několikrát umístily na předních příčkách bestsellerů, celkově jde o 20 zemí. Na největší čtenářském portálu GoodReads byla v roce 2012 nominována na Nejlepší autorku a u Amazonu se dostala do Nejlepších romancí roku.

V dětství se chtěla stát trenérkou delfínů v Sea World anebo spisovatelkou. Žije se svými dětmi v Kalifornii a miluje cestování. Kromě Spojených států procestovala také pořádný kus Evropy – Německo, Francii, Belgii, Holandsko i Velkou Británii. Kromě toho se podívala na Jamajku, do Mexika i Japonska, odkud mám své kořeny. Pro své čtenáře udělá cokoliv, dokonce jim jako poděkování sepsala několik krátkých příběhů, které na svých stránkách nabízí ke stáhnutí.

Lady Jessica ví, co se od ní v životě očekává. Její dohodnutý sňatek možná nebude nijak špatný, protože její budoucí manžel vypadá více než dobře a kromě toho je to celkově milý člověk. Ví, že žena by měla svého muže utvářet, být mu po boku a být nejen jeho důvěrnicí, ale také společnicí. Jediné, co ji v mladém věku trápí, je jejich sexuální soužití. Hlavně po té, co při jedné z nočních procházek přistihne mladého Alistaira Caulfielda při vášnivém styku.

Ačkoliv od oné události uplynulo sedm let a Jessica svého manžela před rokem pohřbila, stále ji nedokáže vymazat z paměti. Kvůli stesku a chuti osvobodit se, se vydává cestou lodí na daleké plantáže, které ji její zesnulý manžel odkázal, aby se o ně postarala a možná je i prodala zájemci. Netušila však, že se na palubě lodi setká přímo s jejím majitelem, s Alistairem. Mužem, který dospěl v nebezpečně přitažlivého muže, a mco dobře to o sobě ví. Zdá se, že je rozhodnutý navázat tam, kde před sedmi lety skončily a nehodlá se vzdát.

Musím velice poděkovat za takto kvalitní a vkusný překlad erotického žánru. Už dlouho jsem se nesetkala s takto skvěle provedeným překladem, a že jsem se už té erotiky v češtině taky načetla. Erotika v českém překladu častokrát vyznívá jinak a je velice jednoduché samotnou knihu špatně provedeným překladem zničit. Tady se nic takového nestalo, navíc jde ještě o historickou romanci, v níž jsme v minulých létech často nalézali výrazy jako jeskyňka, mušlička, mocné kopí a tak dále. Nemusíte se bát, ani na tyhle výrazy tady nenarazíte a můžete si tak knihu hezky vychutnat. Už je to dlouho, co mě nějaký překlad dokázal takhle potěšit.

Od autorky jsem už četla její tři starší kousky v podobě historických romancí, které byly pěkně ostré. V poslední době autorku ovšem proslavuje úplně jiná erotická série, a proto pro mě bylo poměrně překvapením, že vyšla také tahle kniha. Jsem ovšem velice ráda, že se mi dostala do rukou, protože za to opravdu stála.

Nečekejte žádný převratný příběh, ale spíše klasickou historickou romanci, co vás při čtení dokáže pěkně rozpálit. Od podobných knih se ovšem ladí svým vyprávěním, jasným pohledem postav i vkusnou a hezky dráždivou erotikou. Pravda, místy jsem nevěděla, jestli se opravdu nacházím v době dávno minulé, nebo ne, jelikož si autorka nedala zase tolik práce s tím, aby vykreslila samotné období zasazení příběhu, ale v konečném důsledku to vlastně vůbec nevadilo. Bavila jsem se.

Kniha se mi ohromně líbila. V daném žánru rozhodně patří mezi ty nejlepší a ani trochu se nedivím, že je Day u zahraničních čtenářek tolik oblíbená. Ačkoliv nepřináší nic nového, dokáže vaši pozornost držet až do samotného konce.

Postavy jsou sympatické, přitažlivé a milé. Příběh možná tu a tam škobrtne, ale vy to autorce odpustíte. Musím říct, že na mě opravdu udělala dojem a získala si mě. Nemůžu tedy jinak, dávám zasloužených 5 hvězdiček. Mám v úmyslu zkusit další autorčiny knihy a zjistit, jestli je všechny píše takhle dobře.

Sedm let hříchu si můžete objednat na stránce nakladatelství BETA Dobrovský.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství BETA Dobrovský za poskytnutý recenzní výtisk této knihy.

1. kuba napsal: