RC review: V ringu

VRingu_bookAutor: Katy Evans
České datum vydání: 28.5.2014
Knižní série: V ringu (REAL)
Žánr: new adult, romance, drama, erotika
Věková hranice: 18+

Brooke se už naučila, že jí život nikdy nedá nic zadarmo. Její velký sportovní sen skončil dřív, než vůbec začal a do dnešního dne její pád připomíná jedno ošklivé video na YouTube. Ale i když se musela svého snu vzdát, nepřestala žít a rozhodla se pomáhat jiným.

Teď je čerstvě po promoci a neví, kam se vrtne. Pro zpestření jednoho večera kývne na nabídku kamarádky a nechá se odtáhnout ke sledování bojových zápasů, ačkoliv nechápe, co na nich Mel vidí…

Ovšem ve chvíli, kdy do ringu vstoupí Uragán, ví, že je stejně ztracena jako každá další ženská, která toužebně vykřikuje jeho jméno. Těžko by si představila, že si tenhle úžasný boxer vybere zrovna ji, ba co víc, že se jejich cesty v budoucnu spojí ještě víc. Jenže s Uragánem není všechno úplně jednoduché a Brooke se bude muset obrnit, aby dosáhla toho, co chce. A ona chce jeho.

Díky samonákladu hvězdou

Katy Evans už od dvanácti snila o tom, že bude spisovatelkou, svou první knihu začala psát v šestnácti a od té doby měla další a další nápady na příběhy, které si ovšem cestu ke knižní podobě nenašly. Přesně takto nosila v hlavě myšlenku na sepsání knihy o boxeorvi jménem Remington. Spojoval vše, co si na knižních hrdinech oblíbila.

V ringu nejprve publikovala samonákladem po té, co vzdala veškerou snahu upoutat některé ze zahraničních nakladatelství, které by bylo ochotné s ní podepsat smlouvu a vypustit její knihu do oběhu. Nečekala ovšem, že bude mít hned po vydání takový úspěch a že se budou čtenáři dožadovat dotisku. Není tedy divu, že se brzy stala středem zájmů větších nakladatelství a v současní době si její boxerskou sérii mohou užívat čtenáři po celém světě.

Na český překlad jsem byla dost zvědavá, protože mám stále ještě v paměti, jak mi v originále lezlo pěkně na nervy to, jak hlavní hrdinka pořád mluvila, jak se jí to tam dole svírá, jak vlhne a jak se na něho potřebuje vrhnout. Českému překladu se to podařilo zjemnit tak, aby vás to nenutilo dělat si pokaždé čárku na papírek, abyste zjistili, kolikrát to zase vypustila z úst. Celkově vzato jde v žánru o vážně povedený překlad, díky kterému jsem se mohla do příběhu víc pohroužit.

Měla jsem možnost si tuto knihu přečíst již dříve v angličtině, proto jsem věděla, co mě čeká, jen jsem si chtěla potvrdit, jestli i napodruhé to pro mě bude stejná jízda. A ano, byla. Musím se ale přiznat, že jsem tak nějak zapomněla na to, jak moc vám četba příběhu vžene krev do tváří, až se z toho pomalu začnete potit. Pohrávat si se slovíčky totiž autorka opravdu umí, o tom žádná.

Připravte se ovšem na to, že vám hlavní hrdinové budou často pít krev. Jednou budete chtít picnout ji za to, jak se chová, pak budete chtít praštit zase jeho, že tajemnější než hrad v Karpatech snad být už nemůže. Jednou budete pocitově nahoře, jindy zase dole, jako na jedné šílené emoční houpačce. Ostatní postavy obstojně dokreslují tuhle vzájemnou hru Brooke s Remym, při níž si alespoň jednou řeknete, jaké to asi je, dotknout se takhle nabušeného boxera. Protože, přiznejme si, kterou z nás by při četbě něco takového nenapadlo?

V ringu je typická „mind-blowing“ kniha, co vám nedá spát, dokud ji nedočtete a je vám srdečně jedno, že polovinu času nemáte ani šajna, co se to vlastně děje a jestli je to dobře anebo špatně.

Hltáte stránku za stránkou, červenáte se, koulíte očima a nadáváte, ale stejně čtete dál. To umí jen málo knih, proto si i při druhém čtení ode mě zaslouží 4 hvězdičky. A teď se můžu vrhnout na pokračování…

Knihu V ringu si můžete objednat na stránkách nakladatelství Baronet.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutý recenzní výtisk knihy.