RC review: Červený vrch

CervenyVrch_bookAutor: Jamie McGuire
České datum vydání: 14.6.2014
Knižní série: Červený vrch (Red Hill)
Žánr: drama, zombie
Nakladatel: Fortuna Libri

Scarlet si myslela, že ji v životě už nemůže potkat nic horšího než ne zrovna šťastné manželství a rozvod. Za své dvě holčičky by dala život a vždy, když se s nimi musí rozloučit, je jí těžko na duši. Nemohla tušit, že to nejhorší ji teprve čeká. Světem se rychle a smrtelně začíná šířit nebezpečný virus, který z lidí dělá nepříčetné zrůdy. Nikde už není bezpečno. Začíná boj o holý život… Scarlet je odhodlaná dostat se ke svým dcerám a zavést je na jediné bezpečné místo, které zná. Na ranč na Červeném vrchu.

Nathan si už zvykl na to, že jeho manželka má daleko radši svůj počítač než jeho a jejich malou dcerku. Přesto nepočítal s tím, že by se prostě jen tak sbalila a oba je opustila. Na rozloučení jim nechala jen dopis se slibem, že se jim brzy ozve. Nathan má ovšem daleko vážnější problémy, než smutnit za ženou, která jejich svazek vzdala už dávno tomu. Potřebuje svou dceru dostat daleko od toho, co se děje ve městě. Lidé šílí, mění se v monstra, zabíjejí se navzájem a teče hodně, opravdu hodně krve.

Miranda, její sestra a jejich drahé polovičky se vydávají na cestu na Červený vrch, aby se tam setkaly se svým otcem a jeho přítelkyní. Už je to dlouho, co se všichni sešli a chvíli spolu také pobyli. Jenže všechno se hrůzostrašně zvrtlo a teď stejně jako většina ostatních dělají vše pro to, aby přežili.

Drama i romance

Jamie McGuire se do paměti čtenářů po celém světě pěvně zapsala díky své new adult sérii Katastrofa, která chytla za srdce snad každého milovníka romancí ve stylu horská dráha.

Kromě romancí má ovšem na kontě i mnohem dramatičtější knihy. Červený vrch je právě jedna z nich. Autorka se nebála vzít si na paškál nemrtvé a pořádně vše zdramatizovat. Kromě série Katastrofa a Červený vrch se brzy v češtině dočkáme také její série Prozřetelnost.

Když jsem brala knihu do rukou, věděla jsem, že v českém překladu narazím na výrazy, které se mi nebudou tak úplně líbit, přesto jsem se se slovem zombiové nemohla srovnat. Je nepsaným (anebo i psaným?) pravidlem, že se slovo zombie používá prostě ve tvaru zombie, případně se o nich mluví jako o nemrtvých či zombících. Zombiové mi pili krev, i když se v textu zase tak často nevyskytovali, protože je nahradily výrazy jakou tuponi nebo šouralové (či tak nějak).

Od autorky jsem dosud četla jen její romance, proto jsem si nebyla tak úplně jistá, jak se popasovala s tímto žánrem. Kniha mě však velice mile překvapila, ale musím říct, že první polovina byla daleko zajímavější a drsnější. V druhé půlce jako by si autorka řekla, že do vší té hrůzy napasuje radši pořádnou dávku vztahů a romantiky, aby si to přečetly i nějaké ty ženské.

Naprosto ovšem nechápu to divné a unáhlené zabíjení zajímavých postav… prostě jen tak, byly navíc a nehodily se do krámu. Taky mě docela mrzelo, že nebylo vysvětleno více k celé té záležitosti s virem a že vlastně ani nevíme, jak to pokračovalo dál. Přišlo mi to takové neúplné. Mohlo to být daleko, daleko lepší… ale jako film bych to vidět nechtěla, měla bych strašné sny.

Červený vrch je velice zajímavý kousek drastického příběhu a překvapivých zvratů s notnou dávkou romantiky, který vás vtáhne a pustí až na konci. Budete chtít vědět, jak celý příběh skončí a kdo z postav nakonec přežije… a jestli přežije vůbec někdo.

Autorka rozehrála velice nebezpečnou hru, v níž se rozhodně nebála ukázat pořádnou řadu drastických scén. Za to všechno jí dávám 4 hvězdičky a jsem zvědavá na další její literární počiny.

Červený vrch si můžete objednat na stránkách nakladatelství Fortuna Libri.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutý recenzní výtisk knihy.