RC review: Skandar a přízračný jezdec

Autor: A.F. Steadman
Originální název: Skandar and the Phantom Rider
Knižní série: Skandar (Skandar)
Věková hranice: 10+
Žánr: middle grade, fantasy, magie, zvláštní schopnosti

Skandaru Smithovi se splnil jeho dětský sen — stal se jezdcem. První ročník výcviku byl pro něj i jeho jednorožce Kvítka náročný. Jenže když Skandar a jeho přátelé postoupí do druhého ročníku, v Hnízdě nečekaně vyvstane nová hrozba. Divoké jednorožce, kteří mají být údajně nesmrtelní, někdo surově zabíjí.

A to není jediná podivnost, která Skandara trápí. Objeví se prastaré proroctví, které varuje před nebezpečím, a ostrov začnou pustošit strašlivé bouře. Má to snad všechno nějakou spojitost? Ale jakou? Mezitím se na ostrov snaží dostat Skandarova sestra Kenna, aby mohla podstoupit výcvik společně se svým bratrem, a Skandar je odhodlaný jí za každou cenu pomoci. Dokážou společně ostrov zachránit, než bude pro všechny příliš pozdě?

Příběh krvelačných jednorožců, co vás můžou roztrhat na kusy, když se jim zrovna nelíbíte, není tak úplně pohádka, kterou byste četli před spaním. O to větší vzrůšo to ale dospívající čtenáře je. Kdo by nechtěl mít svého vlastního jednorožce, učit se létat a metat kouzla v klání? Já bych si ho přála nejen jako dítě, ale rozhodně by se mi hodil i teď. Jen bych teda musela na zahradě vybudovat nějaké to stání, protože do domu by se nám jen tak nevlezl.

A.F. Steadman ve druhé knize naskočila na rozjetý vagón plný akce, dobrodružství a zajímavých zvratů, který se ji úspěšně podařil rozjet prvním dílem série. Skandar si totiž jen tak neodpočine, a i když teď může své nadání bez skrývání rozvíjet, moc přátel si nenadělá. Přece jenom mu většina lidí na ostrově stále nevěří, takže když někdo začne najednou zabíjet divoké jednorožce, dostane se opět do centra dění. Ví, že tomu musí zabránit, jinak přijde o všechno, o čem snil a za co bojoval.

Poměrně jednoduchý příběh uchvátí nejednoho malého čtenáře, který má rád zapeklité hádanky, boj za spravedlnost a pořádnou dávku živelné magie. V některých chvílích je z příběhu cítit inspirace Potterem, ale ono to zase tolik nevadí. Skandar si i přes nepřízeň osudu dokáže najít nové přátele a společnými silami pracovat na tom, aby našli prvního Jezdce.

Druhý díl Skandara je stejně akční jako ten první. Společně s hlavním hrdinou objevujeme další zákoutí ostrova a učíme se novým věcem. Skandar a přízračný jezdec si tak zaslouží 4 hvězdičky a už se nemůžu dočkat toho, co si na nás autorka přichystá v třetím díle.

Knihu si můžete objednat na stránkách internetového eshopu nakladatelství HOST.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství HOST za poskytnutý recenzní výtisk.