Filmová recenze: Škola dobra a zla

Na adaptaci prvního dílu výborné knižní série jsem byla docela zvědavá. Sice je to už nějaký ten pátek, co jsem první tři knihy četla, ale díky filmu jsem dostala chuť si to všechno znovu přečíst.

Režie: Paul Feig
Scénář: Vanessa Taylor, David Magee, Paul Feig
Kamera: John Schwartzman
Hudba: Theodore Shapiro
Hrají: Sophia Anne Caruso, Sofia Wylie, Laurence Fishburne, Michelle Yeoh, Jamie Flatters, Kit Young, Peter Serafinowicz, Kerry Washington

Ve vesnici Gavaldon mají dvě nejlepší kamarádky Sophie (Sophia Anne Caruso) a Agatha (Sofia Wylie) to nejnepravděpodobnější pouto. Sophie, zlatovlasá švadlena, sní o tom, že uteče ze svého ponurého života a stane se princeznou, zatímco Agatha se svou ponuře estetickou a nekonvenční matkou má předpoklady stát se skutečnou čarodějnicí. Jedné noci pod krvavě rudým měsícem je mocná síla smete do Školy dobra a zla – kde začínají skutečné příběhy každé velké pohádky.

Přesto je od začátku něco v nepořádku: Sophie je zařazena do Školy zla, kterou vede okouzlující a sarkastická lady Lesso (Charlize Theron), a Agatha do Školy dobra, na kterou dohlíží slunná a laskavá profesorka Dovey (Kerry Washington). Jako by procházení tříd s potomky Zlé čarodějnice ze Západu (Freya Parks), kapitánem Hookem (Earl Cave) a králem Artušem (Jamie Flatters) nebylo dost těžké, na scéně se objevuje temná a nebezpečná postava s tajemnými vazbami na Sophii a hrozí, že úplně zničí školu i svět mimo ni. Pouze polibek z opravdové lásky dokáže změnit pravidla a poslat dívky do jejich správných škol a ukázat cestu k jejich osudu.

Obsazení bylo zvolené skvěle, ačkoliv jsem se s filmovou verzí Agáthy musela trochu víc sžívat. Lezla mi krapet víc na nervy než její knižní verze. V té mi vadila víc Sophie. Provedení dvou škol bylo skvělé, stejně tak všechny důležité události. Záverečné rozuzlení bylo na jedničku, i když by se samozřejmě tu a tam dalo trochu ubrat. Trefně zvolená hudba vše pěkně dokreslovala.

Ačkoliv jsem si nepamatovala úplně podrobně všechny události, musím říct, že jsem si je při sledování filmu docela osvěžila. Možná nebylop všechno úplně stejně, ale nijak mi to nevadilo a při sledování jsem se vážně bavila. Vůbec by mi nevadilo, kdyby byl film dokonce o něco delší.

Jsem příjemně překvapená, jak moc se tato adaptace povedla. Dokonce mě pobavilo i to, že si ve filmu zahrál samotný autor. Rozhodně doporučuju na film kouknout, protože nebudete litovat. Je to příjemná moderní „pohádka“.