Filmová recenze: Avengers – Infinity War

Trvalo mi docela dlouho, než jsem tenhle film konečně viděla. Bohužel jsem jej neviděla v první várce, kdy kina zaplavovaly hromady fanoušků, ale jsem ráda, že ho mám konečně za sebou. Protože byl samozřejmě boží!

Režie: Anthony Russo, Joe Russo
Scénář: Christopher Markus, Stephen McFeely
Kamera: Trent Opaloch
Hudba: Alan Silvestri
Hrají: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson, Don Cheadle, Benedict Cumberbatch, Tom Holland, Chadwick Boseman, Zoe Saldana, Karen Gillan, Tom Hiddleston, Paul Bettany, Elizabeth Olsen, Anthony Mackie, Sebastian Stan, Idris Elba, Danai Gurira, Peter Dinklage, Benedict Wong, Pom Klementieff, Dave Bautista, Vin Diesel, Bradley Cooper, Gwyneth Paltrow, Benicio Del Toro, Josh Brolin, Chris Pratt, Sean Gunn, William Hurt, Letitia Wright, Terry Notary, Tom Vaughan-Lawlor, Carrie Coon, Michael James Shaw, Winston Duke, Florence Kasumba, Kerry Condon, Monique Ganderton, Jacob Batalon, Tiffany Espensen, Isabella Amara, Stephen McFeely, Aaron Lazar, Robert Pralgo, Matthew Zuk, Samuel L. Jackson, Stan Lee, Callan Mulvey, Cobie Smulders, Ross Marquand

Snímek Avengers: Infinity War završuje neuvěřitelnou desetiletou cestu filmovým světem studia Marvel a přináší na stříbrná plátna nejsmrtonosnější a nejultimátnější válku všech dob.

Avengers a jejich superhrdinští spojenci musí riskovat úplně vše a pokusit se porazit mocného Thanose dřív, než jeho bleskový útok, provázený ničením a zkázou, zničí vesmír jednou provždy.

Jsem přesně ten typ fanouška, který zbožňuje Marvelovky už do chvíle, co se poprvé začaly objevovat v kinech s prvním Iron Manem. Některé kousky se mi líbily víc, jiné míň, přesto mě celý tenhle komiksový svět fascinuje a kdybych měla čas, rozhodně bych si zkusila přečíst všechno, co by mi přišlo pod ruku. I pro mě tak bylo čekání na tenhle nabušený kousek nekonečné. Těšila jsem se a zároveň se i bála toho, jak si se vším poradí.

Musím říct, že se mi na filmu líbila celková vyváženost, která dala všem postavám tu správnou dávku pozornosti a respektovala sólové filmy. Jako celek to sice nefungovalo vždycky perfektně, ale o to víc zajímavé to bylo. Přitom jste chvílemi i tady fandili té „zlé straně“, protože jste chápali pohnutky, které je ke všemu vedou. Nebo alespoň tedy Thanose.

Avengers je film, který musíte vidět několikrát, aby vám některé spojitosti úplně došly. Skvělé postavy, skvělá kamera, skvělý střih, skvělá hudba, skvělé hrdinství. Už se nemůžu dočkat pokračování.