Filmová recenze: Sběratel kostí

Nedávno jsem měla chuť podívat se na nějakou detektivku, volba padla na film podle knihy Jefferyho Deavera, protože jsem jej už dlouho neviděla a tak úplně jsem si ho nepamatovala. Ono je vždycky zajímavé, že i když jste film už třeba dříve párkrát viděli, pokaždé v něm objevíte něco nového.

Režie: Phillip Noyce
Scénář: Jeremy Iacone
Kamera: Dean Semler
Hudba: Craig Armstrong
Hrají: Denzel Washington, Angelina Jolie, Queen Latifah, Michael Rooker, Luis Guzmán, Leland Orser, Bobby Cannavale, Ed O’Neill, Olivia Birkelund, Larry Day, Fulvio Cecere, Phillip Noyce, Zena Grey, David Warshofsky, Ted Whittall, John Benjamin Hickey, Michael McGlone, Russell Yuen, Terry Simpson, Gary Swanson, Eric Davis, Arthur Holden

Co znamenají komplikované a záhadné symboly, které nechává masový vrah vedle zohavených těl svých obětí? Obyčejná newyorská policistka Amelia Donaghyová (Angelina Jolie) si na dalším místě činu počíná tak šikovně, že je přidělena k ruce prvotřídního detektiva Lincolna Rhymea (Denzel Washington). Autor slavné knihy o ohledávání místa činu byl špičkovým vyšetřovatelem, ale následkem tragické nehody ochrnul na celé tělo.

Bývalí kolegové používají jeho prvotřídní analytické schopnosti pouze v nejnutnějších případech. A přesně takový právě nastal, protože na rafinovanou hru zvráceného psychopata jsou obyčejní newyorští detektivové krátcí. Lincoln a Amelia spolu vytvoří nesourodý, ale překvapivě efektivní vyšetřovací tým, který začne masovému vrahovi brzy šlapat na paty…

Sběratele polibků jsem už párkrát viděla, nejvíc si z filmu ale pamatuju ústřední dvojici Angelinu Jolie a Danzela Washingtona. Nejspíš proto že jde o dost netradiční dvojici – černošský bývalý detektiv upoutaný na lůžko a mladá bílá začínající policistka. docela zajímavý kontrastt, i když se přiznám, že postava Washingtona mi byla často svým neústupným přístupem protivná. Ale co tak asi chtít po člověku, co myslí jen už na vlastní smrt.

Knihu jsem nečetla, takže nevím, nakolik přesná je filmová adaptace, ale ve filmu byly určité chvíle, kdy jsem si říkala, že to byly až moc velké náhody a rozuzlení. Ale asi jsem příliš kritická, protože kolem a kolem to byla velice zajímavá detektivka, která měla svým způsobem docela překvapivé rozuzlení. I když si myslím, že tam toho mělo být víc, aby to dávalo větší smysl.

Sběratel kostí je detektivní film, který sice přišel už v roce 1999 a mladším ročníkům tak mohl uniknout. Určitě ale stojí za to, abyste se na něj podívali.

1. Meghan napsal:

Filmového Sběratele kostí jsme s mamkou viděly až po tom, co jsme obě četly knížku a ty změny nás dost štvaly 😀 Ten film byl pak takový zvláštní… Každopádně Deavera obě doporučujeme, mě při čtení mrazilo a na odhalování vraha ani pořádně nebyl čas 😀