Filmová recenze: Avengers – Age of Ultron

Komiksárny zbožňuju a jejich filmové adaptace ještě víc. Kdybych vyrůstala v Americe, mám doma hotovou sbírku všech komiksů a znám všechny hrdiny i jejich alternativní životy. Takhle si bohužel musím vystačit jen s tím, co se k nám dostane a hlavně tedy s filmy a seriály, protože tak bohatá ještě nejsem, abych doma měla celou hromadu věcí vztahujících se ke komiksárnám.

Avengers2Režie: Joss Whedon
Scénář: Joss Whedon
Kamera: Ben Davis
Hudba: Brian Tyler, Danny Elfman
Hrají: Chris Evans, Chris Hemsworth, Robert Downey Jr., Mark Ruffalo, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Samuel L. Jackson, Cobie Smulders, James Spader, Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Thomas Kretschmann, Don Cheadle, Hayley Atwell, Paul Bettany, Andy Serkis, Stellan Skarsgård, Idris Elba, Anthony Mackie, Lou Ferrigno, Chelsea Li, Julia Krynke, Claudia Kim, Julie Delpy, Stan Lee, Henry Goodman, Linda Cardellini

Tým Avengers opět vstupuje na scénu, aby v Sokově zabránil zbytku Hydry zneužít Lokiho žezlo a vytvořit ultimátní zbraň. Mise dopadne skvěle, žezlo se jim podaří získat, což znamená bujarou oslavu. Jenže Tony Stark má s mocí žezla své vlastní plány, které musí uskutečnit dřív, než se žezlo opět odebere i s Thorem na Asgard.

Chce stvořit Ultron, program na udržení celosvětového míru, který by zařídil, že by nikdo obyvatelům Země nemohl ublížit a Avengeři by už nemuseli svět zachraňovat. Jenže jeho dobrý úmysl skončí naprostým fiaskem a Ultron si najde vlastní cíl – zničit Avengery… a ani naše planeta nepřijde zkrátka.

Nechci moc prozrazovat z děje, abyste si mohli užít film stejně jako jsem si ho užila já. Na maximum a bez spoilerů. Marvelovské filmy jsou totiž jedny z nejočekávanějších filmů (a právem), u nichž si musíte na itnernetu dávat obrovský pozor na spoilery- Ty jsou totiž všude. I tam, kde byste je nehledali. U Marvelovek je tedy nejlepší vidět je co možná nejdřív je to možné.

Na druhé Avengery jsem se ohromně těšila nejen kvůli oblíbeným hrdinům, jejich hereckým představitelům a celkové zápletce, ale také kvůli Whedonovi a jeho scénáristickému a režisérskému umění. Jednička byla bomba a i když jsem slyšela, že někteří fanoušci nebyli z dvojky zase tak nadšení, já si rozhodně nemůžu stěžovat. Byl to opět skvělý film, u jehož konce jsem měla co dělat, abych nebrečela.

Tentokrát dostaly více prostoru postavy, které své vlastní filmy nemají, ale také se objevily zápletky, které otevírají dvířka dalším filmům z universa. Výbornou akci dokreslovala výborná hudba, Avengeři opět vypadali a pracovali jako tým, Whedon svůj úspěch rozhodně zopakoval a já z okna odcházela spokojená… a taky mi to v hlavě pěkně šrotovalo.

Avengeři jsou filmem, který si nejvíc užijí ti, kteří mají za sebou všechny předchozí filmy universa a vidí souvislosti. Akce je někdy tak rychlá, že by neuškodilo víc sekvencí zpomalit, aby si člověk vůbec všimnul, co se děje. Na druhou stranu jsou některé záběry neuvěřitelně skvělé a plné hloubky. Rozhodně je to ale film, který musíte vidět víckrát.

1. Martina napsal:

Nedávno som videla trailer a už sa teším ako s kamoškami si to pôjdeme skúknuť do kina. Dúfam že nesklame ako Avengers jednotka.