Filmová recenze: Velká šestka

Miluju Disneyovky. Ať už jsou kreslené, hrané nebo digitální. Sice už nějaký ten pátek nejsem dítě, na animáky ale do kina chodím pořád ráda. A když jsem viděla, co se chystá, nemohla jsem se filmu dočkat. Rozhodně jsem nelitovala. Smála jsem se od začátku až do konce.

VelkaSestka_plakatRežie: Don Hall, Chris Williams
Scénář: Daniel Gerson, Jordan Roberts, Robert L. Baird
Kamera: Christian Rein
Hudba: Henry Jackman
Hrají: Ryan Potter, Jamie Chung, T.J. Miller, Maya Rudolph, Genesis Rodriguez, Alan Tudyk, James Cromwell, Damon Wayans Jr., Katie Lowes, Daniel Henney, Scott Adsit, Charles Adler, Stan Lee

Hiro Hamada miluje robotí zápasy. Sice by do něj nikdo díky jeho věku a výšce neřekl, že by byl geniální konstruktér, ale to mu vůbec nevadí – ba naopak, využívá to jako svou výhodu. Ačkoliv střední školu díky své inteligenci vystudoval předčasně, na vysokou rozhodně nepomýšlí. Tedy až do chvíle, kdy jej jeho starší bratr Tadashi nevezme s sebou na univerzitu, kde spolu s dalšími vědátory vymýšlí přelomové vychytávky pro lepší žití… a taky pro legraci.

To na Hira udělá neuvěřitelný dojem, a proto se rozhodne, že se na tuhle školu musí dostat. Společně s bratrem a jeho kamarády vymyslí převratný nápad, který mu při vstupních zkouškách do školy má pomoct. Všechno vypadá skvěle až do chvíle, kdy ve výstavním areálu propukne požár a Tadashi se rozhodne jít na pomoc profesorovi. Bohužel se již z hořící budovy nevrátí a tak Hiro ztratí i posledního člena své rodiny a zůstane jen se svou potrhlou tetou.

Hiro ztrácí zájem o školu i normální život, až do chvíle, kdy se k životu opět probudí Baymax, robot léčitel, na němž jeho bratr usilovně pracoval a který vypadá jako obrovský marshmallow, co dává ta nejlepší objetí a vždy mu leží na srdci vaše dobro. Když Hiro zjistí, že byl patent na jeho robotický vynález ukraden, rozhodne se z Baymaxe udělat nebezpečnou zbraň a zloděje vypátrat. To ovšem netuší, do čeho se nakonec zaplete.

Animák Velká šestka vychází z myšlenky stejnojmenného komiksu od Marvelu. Sice si z děje vzal jen tu a tam něco a uzpůsobil to pro dětské divácké oko, ale i tak je z filmu cítit klasická marvelovština, tedy hlavně v narážkách na celkové universum. Grafické zpracování příběhu je skvělé, plno barev, plno zvláštních vychytávek. Pravda, jak už to tak bývá, některé postavy vám můžou vzdáleně připomínat jiné digitální tváře z Disneyho pohádek, ale co.

Při sledování filmu jsem si říkala, že je to spíš film pro dospělé než pro děti. Tedy, samozřejmě že je určený spíše dětem a taky tak má působit, ale já jsem se hláškám a výrazům ve filmu smála od začátku do konce a ani po závěrečných titulcích jsem neměla dost. Na ty si rozhodně počkejte, protože jak už to tak u Marvelovek bývá, i u téhle digitální najdete na konci nějakou tu lahůdku. Navíc je film správně nerdovský, takže si na své přijdou hlavně nadšení fanoušci pomalu čehokoliv.

A dabing. Vážení, český dabing je naprosto skvělý. Vím, vím, většina z vás brlbá nad tím, jak jsou v posledních letech české dabingy filmů mrveny, no u pohádek tomu tak rozhodně není. Tady si opravdu dali záležet a je to znát. Český Baymax je úžasný, jeho pěstní pozdrav vás dokáže skoro rozbrečet smíchy a stejně tak tomu je u dalších průpovídek, které v průběhu filmu vypouštějí ostatní postavy.

Velká Šestka je film, který si užijí děti i dospělí a nebudou chtít, aby skončil. Je vtipný, barevný, potrhlý i smutný. Skvěle vám zpříjemní den a určitě na něj hned tak nezapomenete. A hlavně – budete chtít svého vlastního Baymaxe!

1. Kacennnka napsal:

Puvodne jsem na to moc jit nechtela, ale pritel odje na vikend domu a ja si chtela udelat holcici den s kamaradkou a ta me prekecala. Tak jsem si rekla, ze to teda preziju (titulni pisnicku delali Fall Out Boy, co vicnso prat?) Ale uz od prvnich par minut vedela, ze ho budu milovat. A jezisi, je to dokonaly film!

Já se na film chystala už do chvíle, kdy jsem viděla první trailer. Zbožňuju animáky a tentokrát to byla trefa do černého!