RC review: Nahá

Autor: Raine Miller
České datum vydání: 15.5.2013
Knižní série: Aféra Blackstone
Žánr: romance, erotika
Věková hranice: 20+

Česká anotace: Američanka Brynne Bennettová, studentka výtvarného umění na Londýnské univerzitě, si občas přivydělává jako modelka a veškerý svůj čas dělí mezi školu a práci. Když si úspěšný britský podnikatel Ethan Blackstone koupí její nahý portrét, Brynne zjistí, že tento muž odmítá brát „ne“ jako odpověď. Touží po ní, chce ji mít ve své posteli, a když ji získá, udělá vše, aby si ji udržel. Ethanova dominantní povaha Brynne okouzluje a přitahuje, a to navzdory traumatům, která si v sobě mladá žena nese. Není však jediná, kdo má v jejich vztahu tajemství. Velké tajemství. Dokáže Ethan zbavit dívku jejích démonů? Dovolí mu to Brynne, nebo je přízraky minulosti oba zničí?

Příběh díky fotce

Raine Miller čte romantické příběhy od chvíle, kdy ve třinácti letech sáhla na knihu Barbary Cartland. A je docela jisté, že s tím jen tak nepřestane, protože je teď také píše. Sice jsou její příběhy natolik ostré, že by se chudák Cartland obracela v hrobě, ale podle Raine se přitažlivý a sexy hrdina nikdy neomrzí. Ráda píše lechtivé romantické knihy a jenom děkuje bohu, že ji ještě nikdy její dva synové nepožádali, aby jim nějakou půjčila. Když se nechá až příliš unést svým fantazírováním, může se spolehnout na to, že ji z toho synové i manžel dosatnou.

Raine dostala nápad na sérii Aféra Blackstone ve chvíli, kdy na internetu hledala zajímavé obrázky, co by se daly použít na tvorbu obálky její jiné knihy. Narazila na umělecký akt modelky, který jí vnuknul nápad na hlavní zápletku knihy. Během hodiny měla napsanou první kapitolu. Ona fotografie se nachází i na samotné obálce knihy.

Američanka Brynne Bennett žije v Londýně, kde studuje magisterské studium restaurátorství a příležitostně si přivydělává jako modelka. Dává si pozor na to, s kým pracuje a co fotí. Je zvyklá, že se lidé dívají na akty, které nafotila. Jenže ve chvíli, kdy jí zrak padne na muže, co si její obraz prohlíží až přespříliš důkladně, ví, že tenhle je něčím jiným.

A ukáže se, že má pravdu. Ethan Blackstone totiž po Brynne chce daleko víc, než její portrét. Chce ji poznat. Chce ji mít pro sebe. A chce ji mít v posteli. Vlastně chce všechno a co možná nejdřív. A tak se stane, že se Brynne do všeho zamotá, ani pořádně neví jak.

Abych pravdu řekla, měla jsem s českým překladem jistý problém. Netuším, jestli je to přímo dílo překladatelky, nebo editorky, ale střídání spisovného jazyka a jasných hovorových a vulgárnějších výrazů mi prostě v celkovém kontextu přišlo jako obrovská pěst na oko. Zkuste si představit, že si tak hezky čtete moc pěkný překlad a líbí se vám, že je přiměřeně mluvou erotický a jemný a najednou bum, rána jako z děla a na vás vyskočí něco, co se vás snaží vyděsit. Za největší achilovku považuju slovní spojení „di spát“. A je mi jedno, jestli to bylo v smsce, v angličtině to možná zní normálně, v češtině je to prostě divné. A takových věcí bylo více. Při výrazu „sexy borec“ se mi chtělo až neuvěřitelně smát. Asi mám tahle slovní telecí léta dávno za sebou a v erotických knihách mi to přijde spíš vtipné.

Ethan Blackstone je sympaťák, o tom žádná. Sice jsou některá jeho urychlená přání a rozkazy zvláštní, ale když si vezmeme logiku žánru, není se čemu divit. Má všechno, o čem ženy tak nějak sní, i když ve skutečném životě mají určitě jiné „parametry“. Každopádně fantazie snad nikomu neuškodí, stejně jako neuškodí nějaká ta představa hříšného Ethana ve vaší posteli. Proč ne?

Brynne je taková ta klasická dívčina, co skrývá nějaké to temnější tajemství a neví, jak se se svými novými city k téměř neznámému člověku vyrovnat. Přesto ví, že ji to k němu nebezpečně táhne a ačkoliv se snaží odolávat, moc se jí to nedaří. A o tom to taky je, že ano. Jsem zvědavá, jak se Brynne vybarví v pokračování, protože v tomto díle si vlastně jen tak lehce oťukáváte postavy, prostředí i celou zápletku.

Nahá je taková hodně jednoduchá jednohubka, u které se nesmíte moc zamýšlet nad jednáním obou hlavních postav, jinak byste z toho nemuseli vyváznout živí. Jde o zcela účelně sepsanou erotickou novelu, u níž se člověk spíš odreaguje. Za první díl se toho v příběhu moc nestane, přitom se dějově různě skáče, až je to zvláštní. Jiní by to nejspíš nestihli ani za dva díly.

Přesto se mi kniha četla hezky, příjemně a brala jsem ji přesně tak, jak je i myšlena – jako oddechovka. Jenom škoda, že byla tak neuvěřitleně tenoučká. Na druhou stranu to člověka nutí pídit se po tom, co se bude dít dál. Knize tak dávám 3 hvězdičky a čekám, jak si Ethan poradí s tím, co napáchal. V zahraničí jde o velice oblíbenou sérii. Autorka dokonce nedávno ohlásila čtvrtý díl a je možné, že se dočkáme i pátého.

Nahou si můžete objednat na stránkách nakladatelství Baronet.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutý recenzní výtisk této knihy.