RC review: Mráz ze záhrobí

MrazZeZahrobi_bookAutor: Charlaine Harris
České datum vydání: 14.11.2012
Knižní série: Harper Connelly (Harper Connelly)
Díl: třetí
Žánr: detektivní, zvláštní schopnosti

Harper a Tolliver se odebírají k novému případu, k němuž je přivolala místní šerifka. Mají najít chlapce, který zmizel před třemi měsíci. Jak se později ukáže, Jeff není jediný pohřešovaný mladík, v posledních pěti letech se slehla zem po pěti dalších. Harper se tedy příliš nezdržuje a rovnou se vydá do terénu.

Místo šesti chlapců ovšem nalezne osm a když zjistí, jak zemřeli, nemůže všechny ty obrazy vyhnat z hlavy. Všem je jasné, že v malém městečku Dorville řádí sériový vrah se zálibou v mladých klucích. O to horší je zjištění, že vrahem může být v podstatě téměř kdokoliv a jak už pomalu začíná být zvykem, Harper se s ním nevědomky dostane do křížku… Jenže tentokrát by to opravdu nemusela přežít.

Lákavé záhrobí

Lidi vždycky fascinoval posmrtný život. To, co se s lidskou duší stane, když tělesná schránka zemře a jestli vůbec nějaká duše v těle přebývá. A přesně na tomto záhadnu se Charlaine Harris rozhodla postavit svou paranormálně laděnou detektivní sérii, kdy je to právě její hlavní hrdinka Harper, kdo má k záhrobí více než blízko a to vše jen díky jednomu zásahu bleskem.

Mezi autorčiny nejoblíbenější věci patří hlavně čtení, čte mystery, sci-fi, urban fantasy a čas od času také nějakou tu romanci. O tom, co zrovna čte, své fanoušky pravidelně informuje na svém blogu. Studovala na Rhodes College v Memphisu, kde začala psaním básní a divadelních her. Později využila příležitosti zůstat doma a psát. Na autorském kontě má romány o knihovnici Auroře Teagardenové a o Lily Bardové. Za román Real Murder byla nominována na cenu Agatha.

S českým překladem jsem spokojená. Nenarazila jsem na nic, co by mě při čtení rušilo, či výrazněji upoutalo mou pozornost. Už i na toho Tollivera jsem si docela zvykla, i když si ho stále čas od času přečtu jako Olivera.

V třetím díle se stane něco, na co už dlouho čekáte. Tedy zase tak dlouho nečekáte, ale i tak jste rádi, když to konečně přijde. Co? Přerod jistého vztahu. Zajímavé je, že k tomu dojde jakoby mimoděk. A když už natsane ona kýžená chvíle, je to jako rána z čistého nebe… přestože je vám už dlouho jasné, že k tomu stejně jednou mělo dojít. Je mi jasné, že teď chodím krapet okatě okolo a víc toho nezmiňuju, ale nechci vás okrást o to, abyste si vše náležitě užili. Já jsem byla spokojená.

Co se ostatních postav týče, odehrává se vesměs totéž, co v každém díle. Což je pochopitelné, uvážíme-li, co vlastně Harper umí a jak se živí. Manfred a Xylda opět na scéně, tentokrát s trochou větší oblastí působnosti. Celková zápletka knihy je opravdu děsivá, až nechutná. Ale i takové věci se ve světě dějí a bylo by jenom hloupé před tím zavírat oči. Za mě určitě oba palce nahoru.

Po druhém díle jsem měla jistá očekávání a jsem ráda, že se naplnila. Můžu říct, že Mráz ze záhrobí je prozatím nejlepším dílem série a je až škoda, že je čtvrtý díl tím posledním. Charlaine se podařilo mě do svého příběhu naprosto vtáhnout a jen tak nepustit… po cestě ještě parádně vyděsit. Duchařina, to je moje. A společně s parádní detektivní zápletkou, která ve vás vyvolá děsivé představy, je postaráno o kvalitní knihu, která by vám rozhodně neměla uniknout.

Nemůžu tedy jinak a knize dávám velice zasloužených 5 hvězdiček, protože obzvláště ten konec mě naprosto dostal. Člověk by řekl, že bych už na autorčin styl mohla být i zvyklá, ale jí se vždycky podaří přijít s něčím, co jsem nečekala. Navíc ne všichni její pachatelé hned odhalíte, i když indicie vám v textu nechává.

Mráz ze záhrobí si můžete objednat na stránkách nakladatelství Baronet.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutý recenzní výtisk knihy.