RC review: Dvojí spravedlnost

Autor: Patricia Briggs
České datum vydání: 23.1.2013
Knižní série: Alfa a Omega
Díl: třetí
Žánr: urban fantasy, vlkodlaci, fae, magie, detektivní
Nakladatel: FANTOM Print

Česká anotace: Poté, co vlkodlaci vystoupili na veřejnost, si nemohou dovolit špatnou publicitu. Přestupky, které by se v minulosti daly přehlédnout, musí být nyní tvrdě potrestány. Jenže napětí ze špinavé práce, kterou Charles pro otce odvádí, si na něm vybírá krutou daň. Hrozí, že z kata se stane oběť…

Takže když FBI požádá smečku o pomoc s případem sériového vraha, jsou Charles a Anna posláni do Bostonu, v naději, že Charlese změna práce zklidní.

Oba brzy zjistí, že nejen poslední oběti byli vlkodlaci. Někdo si bere na mušku jejich druh. A Anna s Charlesem ze sebe udělali cíl…

Vkodlaci stále táhnou

Patricia Briggs se proslavila svou sérií o mechaničce Mercedes Thompson, která si dokázala získat srdce zahraničních i domácích čtenářů. Z toho důvodu také přišla se spin-offem v podobě Alfy a Omegy. K té existuje i komiksová podoba. Sedmý díl Mercedes by v zahraničí měl vyjít v březnu tohoto roku a fanoušci se rozhodně mají na co těšit.

Autorka se narodila v Butte, v Montaně, a vystudovala obor historie a německý jazyk na Montana State University. Chvíli se živila jako zastupující učitelka. Psát začínala v klasickém žánru fantasy, později přesedlala na její podžánr v podobě urban fantasy (tedy městská fantasy). Její první román, Masques, vyšel v roce 1993 a u čtenářů se nedočkal příliš velkého ohlasu. Patricia to ovšem nevzdala a napsala román Steal the Dragon (Riallina hra). V současné době žije v Montaně spolu se svým manželem, dětmi a šesti koňmi.

Od posledních událostí uběhl nějaký ten čas, vlkodlaci odhalili světu svou existenci a teď musí našlapovat velice opatrně, aby v očích veřejnosti nebyli jen pouhopouhými zvířaty, co je třeba držet v klecí, nebo hůř – rovnou zabíjet. S novou dobou také nastala nová pravidla. U čeho se dříve dalo přimhouřit oko, se dnes tvrdě trestá. Vlkodlaci si nemůžu dovolit chyby.

A tak je Charles vytíženější než dřív. Jezdí z jednoho koutu Států na druhý a řeší problémy, které tamní alfové nehodlají řešit. Což s sebou samozřejmě nese následky. Annu tak začne trápit, že se jí Charles čím dál tím víc vzdaluje a neví, co dělat. Pomoc u svého tchána hledá marně.

Příležitost ke změně přijde ve chvíli, kdy jsou vlkodlaci požádáni o konzultaci při závažném případu sériového vraha. Tomu se totiž podařilo zabít také tři jejich druhu, což by nemělo být tak lehké. Proto se Anna s Charlesem vydávají do Bostonu, aby pomohli s případem a ukázali lidským bezpečnostním složkám, že spolu můžou koexistovat, že nejsou hrozbou. Jenže to netušili, čemu přijdou na kloub…

Díkybohu jsem se ve třetím díle série nedočkala žádného vztyčování štítů a ani ty nekončící zmínky o bratru vlkovi mě tolik netrápily. Mohla jsem si tak pořádně užívat samotný příběh. A že bylo co číst. Za mě tedy tentokrát překlad rozhodně na jedničku. Jen mě krapet omráčila velikost písmka a rozestupy.

Předchozí díl série mě nijak zvlášť neoslnil, proto jsem se mírně obávala toho, co mě bude čekat teď. Bála jsem se úplně zbytečně. Příběh mě totiž naprosto překvapil a neuvěřitelně chytnul. Jako by si sama Patricia uvědomila, že to dříve nebylo to pravé ořechové a najednou nabrala nový dech. A bylo to poznat. Nejen na chování hlavní dvojice, ale také na celkové koncepci knihy. Patricia se rozhodla převzít klasickou detektivku, ale přidat k ní notnou dávku nadpřirozena. A experiment se jí vydařil.

Vztah Anny a Charlese mi konečně přišel reálnější i romantičtější. A to i přes všechny útrapy, jakými si dosud prošli. Na Charlese tvrdě dopadají následky jeho povinností. Vidí tak duchy zemřelých a nehodlá připustit, aby se dostali také k Anně. Proto své pouto uzavírá a snaží se s problémy vypořádat sám. Což se mu nedaří a Anna je ze všeho jen nešťastná. Líbilo se mi, že ačkoliv se oba zabývali případem, stále měli čas jeden na druhého a byli si vzájemnou oporou. Až v tomto díle mi připadali jako partneři a vždycky mě zamrzelo, když se stalo něco špatného. Ostatních postav tam bylo poměrně požehnaně, takže jsem místy ztrácela přehled o tom, kdo je kdo a odkud.

Dvojí spravedlnost je kniha, která vás chytne a hned tak nepustí. Budete stejně jako hrdinové tápat, hledat indície a snažit si vše spojit dohromady. I když se stále pohybujeme na poli světa vlkodlaků, je na příběhu krásně vidět, že jsou to stále lidé, i když se čas od času promění v chlupatou kouli se smrtícími tesáky. I oni se můžou stát obětmi, i oni můžou být uneseni, zbiti, znásilněni, zavražděni.

Četbu jsem si náramně užila a jsem ráda, že mě takto autorka překvapila. Připadalo mi, jako bych byla součástí příběhu a spolu s ostatními se snažila najít nebezpečného vraha. Díky tomu dávám knize velice zasloužených 5 hvězdiček a po tom epickém konci se nemůžu dočkat, co se bude dít dál. Odhalení posledních stránek bude mít bezesporu dopad na celé universum, včetně původní série Mercedes Thompson.

Dvojí spravedlnost si můžete objednat na stránce nakladatelství FANTOM Print.

Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství FANTOM Print za poskytnutý recenzní výtisk této knihy.

1. terka napsal: